بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در پرداخت یارانه مرحله تیر ماه ۱۴۰۱، قسط وام کرونا را از حساب دریافت کنندگان این تسهیلات کسر کرده است. این تسهیلات در این سال و در دو نوبت پرداخت شد. مرحله نخست تیرماه ۹۹ انجام و براساس آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود.

چرا مبلغ یارانه تیر ماه ۱۴۰۱ کاهش یافت؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، با آغاز فرایند واریز یارانه‌های مرحله ۱۳۷ (تیر ماه ۱۴۰۱) برخی سرپرستان خانوار اعلام کردند که یارانه دریافتی شان به ازای هر نفر ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان نبوده است. مثلا یک خانواده سه نفره حاضر در دهک چهارم تا نهم، به جای مبلغ ۹۰۰ هزار تومان، ۸۶۵ هزار تومان دریافت کرده اند.

بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در این مرحله، قسط وام کرونا را از حساب دریافت کنندگان این تسهیلات کسر کرده است. این تسهیلات در سال ۹۹ و در دو نوبت پرداخت شد. مرحله نخست تیرماه ۹۹ انجام شد و براساس آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود.

در حال حاضر نیز دو سال از پرداخت این وام گذشته و سرپرستان خانوار ۲۴ نوبت از اقساط آن را پرداخته اند؛ بنابراین دریافت کنندگان فعلا باید ۶ نوبت دیگر و تا دی ماه ۱۴۰۱ اقساط وام کرونا را بپردازند.

مرحله دوم نیز آذرماه ۹۹ انجام شد و تاکنون ۱۸ قسط از سوی دریافت کنندگان پرداخته شده است. این گروه نیز باید ۱۲ قسط دیگر را هم پرداخت کنند.

میزان قسط هر مرحله نیز ۳۵ هزار تومان است و در مجموع دریافت کننده تسهیلات کرونا باید یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به دولت برگرداند. بازپرداخت نیز از یارانه واریزی به حساب سرپرست خانواردر هر مرحله کسر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید