این رزمایش به مدت دو هفته و در آب‌های منطقه‌ای لبنان برگزار می‌شود و بر عملیات امنیت دریایی، مقابله با مین و خنثی‌سازی مهمات منفجره متمرکز است.

رزمایش دریایی مشترک واشنگتن و بیروت آغاز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، منابع خبری از آغاز رزمایش دریایی دو هفته‌ای مشترک آمریکا و لبنان در آستانه سفر جو بایدن به منطقه خبر دادند.

روزنامه القدس العربی اعلام کرد: فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و ارتش لبنان سه‌شنبه رزمایش "اتحاد قاطع ۲۰۲۲" را آغاز کردند.

طبق این گزارش، این رزمایش به مدت دو هفته و در آب‌های منطقه‌ای لبنان برگزار می‌شود و بر عملیات امنیت دریایی، مقابله با مین، و خنثی سازی مهمات منفجره متمرکز است.

دوروتی شیا، سفیر واشنگتن در بیروت در سخنانی در این باره اظهار کرد: رزمایش‌های «اتحاد قاطع» به مدت ۲۲ سال، همکاری میان نیروهای مسلح ما را ایجاد کرده و آمادگی ارتش لبنان برای انجام مأموریت خود را با وجود تمامی چالش‌هایی که سال جاری در سایه بحران اقتصادی با آن مواجه بوده، تضمین کرده است. نیروهای مسلح لبنان تعهد فوق العاده‌ای از خود نشان داده است و آمریکا به حمایت کامل از تلاش‌ این نیروها ادامه خواهد داد.

وی افزود: آمریکا حدودا با ۶۰ پرسنل از نیروی دریایی، تفنگداران دریایی، ارتش و گارد ساحلی در این رزمایش شرکت کرده است.

پیش از آغاز رزمایش اتحاد قاطع ۲۰۲۲ جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان و چارلز برادفورد کوپر، رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با حضور شیا با یکدیگر دیدار کردند.

دو طرف در جریان این دیدار درباره روابط و همکاری میان ارتش دو کشور تبادل نظر کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید