متخصصان گفته‌اند BA.۵ نیز مانند سایر زیرسویه‌های امیکرون عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را هدف قرار می‌دهد و منجر به مشکلات شدید در گلو و بینی می‌شود.

علامت مهم ابتلا به زیرسویه جدید امیکرون اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک ایمونولوژیست بیان کرد: جدیدترین زیرسویه کووید ۱۹ نشانه برجسته‌ای دارد که تعریق شدید شبانه است و خوابیدن را دشوار می‌کند.

لوک اونیل، استاد بیوشیمی در کالج ترینیتی ایرلند و عضو هیات مشورتی کووید، هشداری در مورد علائم شدید زیرسویه تازه شناسایی شده کرونا صادر کرده است. این علامت جدید نتیجه ابتلا به امیکرون BA.۵ و تلاش سیستم ایمنی بدن است که منجر به ابتلا به یک بیماری متفاوت می‌شود.

اونیل گفت: تعریق شبانه می‌تواند آنقدر بد باشد که لباس‌ها و ملحفه‌های شما را خیس کند.

این بیماری کمی متفاوت شده زیرا ویروس تغییر کرده و به دلیل مصونیت بدن افراد به هر طریقی(واکسن و آنتی‌بادی ناشی از ابتلا به کووید) ممکن است باعث ایجاد بیماری با کمی تفاوت شود.

اما در حالی که واکسن‌های موجود هنوز بهترین محافظ در برابر ویروس محسوب می‌شود، اونیل معتقد است واکسن‌های جدید قبل از موج زمستانی مورد انتظار تولید خواهد شد.

به گفته وی، فایزر و مدرنا تا ماه سپتامبر واکسن امیکرون و پس از آن واکسن BA.۴/۵ را تا اکتبر عرضه خواهند کرد.

بنابراین آن زمان منطقی است که از واکسن‌های جدیدتر استفاده کنیم. به هر حال نسخه فعلی همچنان محافظت خوبی از این بیماری ارائه می‌کند. البته مانند واکسن آنفلوآنزا واکسن کووید را نیز بر اساس نوع سویه‌های آن زمان باید تغییر داد.

متخصصان همچنین گفته‌اند BA.۵ نیز مانند سایر زیرسویه‌های امیکرون عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را هدف قرار می‌دهد و منجر به مشکلات شدید در گلو و بینی می‌شود.

در حال حاضر زیرسویه BA.۵ سویه غالب در ایالات متحده است زیرا حدود ۵۳ درصد از کل موارد عفونت در این کشور را تشکیل می‌دهد.

خوشبختانه به نظر نمی‌رسد شدت BA.۵ افزایش یافته باشد اما مقامات بهداشتی قبلا تاکید کرده‌اند هنوز باید ویژگی‌های بیشتری از آن را شناسایی کنیم زیرا تحقیقات در مورد زیرسویه جدید هنوز در روزهای اولیه خود است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید