این رزمایش‌ها در منطقه «گومل» اجرا می‌شود که با اوکراین در منطقه‌ای واقع در شمال کی‌یف مرز مشترک دارد.

بلاروس در مرز اوکراین مانور نظامی برگزار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مقام‌های نظامی بلاروس از برگزاری مانورهای نظامی در امتداد مرز مشترک کشورشان با اوکراین در تلاش برای ارزیابی آمادگی نیروهایشان خبر دادند.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وزارت دفاع بلاروس با انتشار مطلبی در تلگرام گفت، این مانورها از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ ژوئیه (۲۱ تا ۲۳ تیرماه) ادامه دارد و طی آن به ارزیابی آمادگی نیروها برای اجرای وظایف جنگی و آزمودن قابلیت‌های فرماندهی افسران ذخیره پرداخته می‌شود.    

این رزمایش‌ها در منطقه «گومل» اجرا می‌شود که با اوکراین در منطقه‌ای واقع در شمال کی‌یف مرز مشترک دارد. مانورهای ارتباطی جداگانه‌ای هم از ۱۱ ژوئیه تا ۱۵ ژوئیه در دستورکار است و فرماندهی آن را رئیس ارتباطات نیروهای مسلح بلاروس عهده‌دار است.

وزارت دفاع بلاروس گفت که این آموزش نه تنها آمادگی واحدهای نظامی در منطقه را ارزیابی می‌کند، بلکه "مسائل تقویت و عملکرد سیستم ارتباطی" را مورد بررسی قرار می‌دهد. "آموزش تاکتیکی و ویژه با نیروهای ارتباطی" با نظارت ژنرال اولگ میشچنکو، رئیس اداره ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس انجام خواهد شد.

نیروهای بلاروسی همچنین در مورد اشکال جدید شبکه‌های ارتباطی برای پشتیبانی میدانی در طول جنگ آموزش خواهند دید. طبق گفته وزارت دفاع بلاروس، این رزمایش‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده بود. گرچه مشخص نیست این برنامه‌ها چه زمانی برنامه‌ریزی شده است.

اعلام تازه‌ترین دور از مانورهای نظامی در نزدیکی مرز شمالی اوکراین تنها یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مینسک اعلام کرد نیروهایش آموزش آمادگی رزمی را آغاز کرده‌اند. این مانورها همچنین هفته‌ها پس از آن انجام می‌شود که روسیه اجازه یافت به اهداف اوکراینی از داخل مرزهای بلاروس موشک شلیک کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید