رییس‌جمهور و همسرش با از دست دادن چهار پرواز که می‌توانست آنها را به امارات متحده عربی برساند، شب را در یک پایگاه نظامی در کنار فرودگاه اصلی بین‌المللی کلمبو سپری کردند.

درگیری رییس‌جمهور سریلانکا با کارکنان فرودگاه هنگام فرار از کشور

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از فرانس ۲۴ نوشت: منابع رسمی روز سه‌شنبه گفتند که رئیس‌جمهور سریلانکا، در یک درگیری تحقیرآمیز با کارکنان فرودگاه که مانع از خروج از کشور شده بودند، مجبور شد فرودگاه را ترک کند.

گوتابایا راجاپاکسا وعده داده است روز چهارشنبه استعفا دهد و راه را برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در پی اعتراضات گسترده، به دلیل بحران اقتصادی بی سابقه کشور باز کند.

مقامات سریلانکا گفتند رهبر ۷۳ ساله از محل اقامت رسمی خود در کلمبو درست قبل از اینکه ده ها هزار معترض روز شنبه آن را تسخیر کنند گریخت و قصد داشت به دبی برود. راجاپاکسا به عنوان رئیس جمهور از مصونیت سیاسی برخوردار است و گمان می رود قبل از کناره گیری می خواهد به خارج از کشور برود تا از احتمال بازداشت خود بعد از برکناری، جلوگیری کند.

اما افسران فرودگاه کلمبو اجازه حضور او در بخش وی آی پی فرودگاه را ندادند و از ثبت مهر خروج بر پاسپورت او خودداری می کردند، در حالی که او اصرار داشت از ترس اقدامات تلافی جویانه شهروندان حاضر در فرودگاه، از مراکز عمومی عبور نکند.

رئیس جمهور و همسرش با از دست دادن چهار پرواز که می توانست آنها را به امارات متحده عربی برساند، شب را در یک پایگاه نظامی در کنار فرودگاه اصلی بین المللی کلمبو سپری کردند.

باسیل، کوچکترین برادر راجاپاکسا، که در آوریل (فروردین) از سمت وزیر دارایی استعفا داد، اوایل روز سه‌شنبه پرواز هواپیمایی امارات به مقصد دبی را پس از درگیری مشابه با کارکنان فرودگاه از دست داد.

باسیل راجاپاکسا سعی کرد از خدمات اختصاصی برای مسافران تجاری استفاده کند اما کارکنان فرودگاه و  بخش مهاجرت گفتند که خدمتی به او ارائه نخواهد شد.  یکی از مقامات فرودگاه به خبرگزاری فرانسه گفت: «برخی مسافران دیگر هم بودند که به سوار شدن او به پروازشان اعتراض کردند. وضعیت پرتنشی بود، بنابراین او با عجله فرودگاه را ترک کرد.

یک منبع دیپلماتیک گفت که باسیل، یک شهروند دوتابعیتی آمریکایی است، که در درگیری با معترضان و هجوم به کاخ ریاست جمهوری، مجبور شد گذرنامه جدیدی دریافت کند، به همین دلیل نمی تواند به آسانی کشورش را ترک کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید