معترضان کسانی بودند که تا پیش از اردیبهشت یارانه‌بگیر بودند اما در دو ماه گذشته از فهرست مشمول کنار گذاشته شدند. نام‌نویسی و رسیدگی به درخواست این افراد برعهده وزارت رفاه بود.

چرا مبلغ یارانه‌ تیر ۱۴۰۱ برای برخی کم واریز شده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، گروهی از مشمولان یارانه کمتری نسبت به ماه گذشته دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست و چرا یارانه تیر کم واریز شده است؟

واریز یارانه تیر از بامداد امروز سه‌شنبه بیست و یکم تیر آغاز شد و قرار است تا آخر هفته ادامه یابد.

دولت طبق وعده‌ای که داده بود این بار به جامانگان و معترضانی هم که واجد شرایط دریافت یارانه باشند و اعتراض آنها پذیرفته شده باشد، علاوه بر یارانه تیر، مجموع مبلغ دو ماه گذشته را نیز پرداخت می‌کند.

به همین دلیل این بار واریزها تا چند روز به درازا می‌کشد اما از ماه مرداد واریزی تمام یارانه‌بگیران در زمان مشخص انجام می‌شود.

براین اساس، برای تیر دو گروه جدید به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند. دسته نخست معترضانی هستند که یارانه اردیبهشت را به صورت مشروط دریافت کرده بودند.

این دسته، یارانه تیر را بامداد امروز دریافت کردند و تا آخر هفته علاوه بر داشتن حق برداشت پرداختی اردیبهشت، مبلغ مربوط به خرداد را نیز دریافت می‌کنند.

معترضان کسانی بودند که تا پیش از اردیبهشت یارانه‌بگیر بودند اما در دو ماه گذشته از فهرست مشمول کنار گذاشته شدند. نام‌نویسی و رسیدگی به درخواست این افراد برعهده وزارت رفاه بود.

تکلیف معترضانی که اعتراض آنها پذیرفته نشده چیست؟

اما تکلیف افرادی از این گروه که با درخواست آنها موافقت نشده است، چه می‌شود؟

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آنها باید تا مرداد صبر کنند. در آن زمان، از سامانه جدیدی برای نام‌نویسی و پیگیری این مورد رونمایی می‌شود.

برخی از جاماندگان نیز یارانه می‌گیرند

دسته دومی که از این ماه به جمع یارانه‌بگیران پیوستند، جاماندگان هستند. این افراد سابقه دریافت یارانه نداشتند و بعد از نام‌نویسی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وزارت رفاه به درخواست آنها رسیدگی کرده است.

از میان این افراد اگر کسی مشمول باشد، تا پایان هفته جاری علاوه بر یارانه تیر، مجموع مبلغ مربوط به دو برج گذشته را نیز دریافت می‌کند.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اگر درخواست فردی مورد موافقت قرار نگرفته باشد، می‌تواند بار دیگر از طریق سامانه رفاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتراض خود را ثبت و پیگیری کند.

همچنین برای افراد احتمالی که تاکنون تحت عنوان جامانده یا معترض برای دریافت یارانه اقدامی نکرده‌اند نیز امکان ثبت درخواست از طریق سامانه My.gov.ir وجود دارد.

چرا یارانه تیر برخی کاهش یافت؟

در عین حال این بار نیز به مانند دفعات گذشته، از یارانه شهروندانی که در دوران کرونا کمک هزینه یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند، مبلغ ۳۵ هزار تومان کسر شده یا می‌شود. بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این کسری‌ها تا زمانی که وام مورد نظر تسویه شود، ادامه می‌شود.

از طرف دیگر اما برخی مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که در ماه‌های گذشته یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند اما برای تیر ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شد.

این مساله می ‌تواند با به روز شدن بانک اطلاعاتی وزارت رفاه و دهک‌زنی مجدد این وزارتخانه مرتبط باشد. با این حال در پیگیری‌های تجارت‌نیوز، سازمان هدفمندی یارانه‌ ها با عجیب خواندن این مورد گفت که آن را پیگیری می‌کند.

از سوی دیگر پیگیری تجارت‌نیوز از وزارت رفاه حاکیست که در تاریخ بیستم تیرماه دهک بندی درآمدی شهروندان را تغییر کرده است و شهروندان می‌توانند با شمار تلفن۰۲۱۶۳۶۹ از دهک جدیدشان مطلع شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید