جزئیات بال سلطنتی رنگ‌های پر جنب و جوش را نشان می‌دهد که به شکارچیان نشان می‌دهد که حشره برای خوردن سمی است.

تصاویری شگفت‌انگیز از عجیب‌ترین پروانه‌های جهان

به گزارش سلام نو،‌ پروانه‌های مونارک در ذخیره‌گاه بیوسفر پروانه‌های مونارک، در میچوآکان، مکزیک، که بخشی از مناطق زمستان‌شان است، جمع می‌شوند.

تصاویری شگفت‌انگیز از عجیب‌ترین پروانه‌های جهان

تیمی از دانشمندان پس از غربال کردن داده‌های ۲۵ ساله به یک نتیجه شگفت‌انگیز رسیده‌اند که به نظر می‌رسد جمعیت پروانه‌های سلطنتی در حال افزایش است.

اگر درست باشد، یافته‌ها می‌توانند روایت این حشره کاریزماتیک را بازنویسی کنند، که طی چند دهه گذشته با عذاب و غم تعریف شده است. برای روشن بودن، گونه پروانه سلطنتی، Danaus plexippus، به طور کلی هنوز در حال رشد است و در محدوده وسیعی زندگی می‌کند که شامل مکان‌های متنوعی مانند شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی است.

اما جمعیت پروانه‌های سلطنتی شرقی در آمریکای شمالی با گونه‌های خود متفاوت است، زیرا هر ساله مهاجرت گسترده‌ای را از مناطق تابستانی در کانادا به جنگل‌های جنوب غربی مکزیک آغاز می‌کنند، جایی که زمستان را می‌گذرانند.

در هر سال، پنج نسل مجزا از پادشاهان از طریق آمریکای شمالی مهاجرت می‌کنند. چنین چرخه زندگی پیچیده به این معنی است که شمارش پادشاهان در خارج از مکزیک یک کار دلهره آور است.

جزئیات بال سلطنتی رنگ‌های پر جنب و جوش را نشان می‌دهد که به شکارچیان نشان می‌دهد که حشره برای خوردن سمی است.

پادشاهان در ذخیره‌گاه بیوسفر در میچوآکان مکزیک به آسمان می‌روند. این گونه به ویژه در برابر آفت کش‌ها و از بین رفتن گیاهان بومی به دلیل کشاورزی آسیب پذیر است.

در جستجوی پروانه‌ها

تصاویری شگفت‌انگیز از عجیب‌ترین پروانه‌های جهان

پلتون، می‌گوید: ما با تعداد زیادی از دانشمندان جامعه کار می‌کنیم و این نمونه دیگری از تحلیل‌های بسیار جالبی است که می‌توانیم زمانی که مردم بیرون می‌روند و به دنبال حشرات می‌گردند، انجام دهیم.

یعنی، پلتون می‌گوید که این نظرسنجی‌ها دارای درجه‌ای از تعصب هستند، زیرا آنها توسط افرادی انجام می‌شوند که معمولا فقط یک روز در سال، در اوج تابستان، به مکان‌هایی که پروانه‌های زیادی در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند، بیرون می‌روند. علاوه بر این، آنها نه از نظر مکان یا زمان تصادفی هستند، نه نماینده چشم انداز.

اکثر پادشاهان فقط حدود یک ماه عمر می‌کنند، اما نسل پنجم تا هشت ماه زندگی می‌کنند.

پلتون می‌گوید: وقتی می‌خواهیم به این حشره مهاجر فکر کنیم که می‌تواند در همه جا، اساسا در ۴۸ رده پایین‌تر باشد، این واقعا مهم است.  به عنوان مثال، پروانه‌های سلطنتی همچنین در مناطق شهری و کشاورزی ساکن هستند که معمولا در ترانسکت‌های NABA نیستند.

 بامبی دنیای حشرات

تصاویری شگفت‌انگیز از عجیب‌ترین پروانه‌های جهان

مایکل کراسلی، حشره‌شناس کشاورزی و بوم‌شناس مولکولی در دانشگاه دلاور، می‌گوید: تفاوت اصلی در اینجا این است که ما فراتر از تجزیه و تحلیل منطقه‌ای حرکت کرده‌ایم و تحلیلی در سطح قاره انجام داده‌ایم و اینجاست که ما شروع به دیدن تصویری کاملتر از افزایش در کنار کاهش می‌کنیم.

پادشاهان دارای ژن ویژه‌ای برای ماهیچه‌های بسیار کارآمد هستند که به آنها برای پروازهای طولانی مدت در سراسر قاره برتری می‌دهد.

دیویس اضافه می‌کند که تغییر درک خود از اینکه پادشاهان در مشکل هستند برای مردم سخت است، تا حدی به این دلیل که این یک افسانه مفید برای کمک‌های مالی به سازمان‌های غیرانتفاعی است.

در همین حال، از ۴۵۶ گونه پروانه‌ای که توسط NABA در طول دوره مورد مطالعه ردیابی شده است، ۳۲۰ گونه در حال کاهش هستند و نیاز بیشتری به حفاظت دارند، مانند جنک مات و رگه موی آوالون.

پادشاه بامبی دنیای حشرات است. دیویس می‌گوید وقتی مردم می‌شنوند که پادشاه پروانه‌ها در حال آسیب است، کیف‌های خود را برای آزادیشان باز می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید