ترجمه کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی به هفت بخش  و ۵۶ فصل تقسیم شده است. سازماندهی و حجم این کتاب برای دانشجویان سال اول مناسب و آسان است و به پذیرش و یادگیری مطالب کمک می کند.

کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی

نویسندگان کتاب : ( لیزا یوری، مایکل کاین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی، ربکا اور)

زیست‌شناسی یکی از شاخه‌های علوم‌تجربی است که مانند سایر رشته‌های آن، بر پایة مشاهده و آزمایش بنا گردیده است. از این رو، یکی از نگرانی‌های زیست‌شناسان، روش صحیح آموزش زیست‌شناسی بوده است و در این زمینه، کتاب‌های بی‌شماری به رشتة تحریر درآمده است. کتاب بیولوژی کمبپل یکی از شناخته‌شده‌ترین و برترین کتاب‌های آموزش زیست‌شناسی در سراسر دنیا می‌باشد که پایه و منبع بسیاری از کتب درسی در سراسر جهان بوده و به زبان‌های زیادی ترجمه گردیده‌است.

کتاب بیولوژی کمپبل هر چند سال مورد بازبینی قرارگرفته و اطلاعات جدید و روش‌های نوین آموزشی در آن گنجانده می‌گردد. برای همین، به عنوان یکی از منابع اصلی مسابقات المپیاد زیست‌شناسی در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود و در کشور ما نیز ویرایش‌های قدیمی و جدید آن توسط انتشارات مختلف ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. اما گروه مترجمین، ویراستاران و دانشجویانی که در سال‌های گذشته تجربه شرکت و کسب مقام در المپیاد زیست‌شناسی را داشته‌اند بیش از یک سال و نیم کار، با دقت و حوصله، ویرایش دوازدهم این کتاب، که جدیدترین ویرایش آن است را ترجمه کرده و در اختیار دانش‌آموزان مشتاق و دانشجویان علاقمند به  این رشتة جذاب قرار داده‌اند.

ترجمه های کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی در هفت جلد و ۵۶ فصل تقسیم شده است. سازماندهی و حجم این کتاب برای دانشجویان سال اول مناسب و آسان است و به یادگیری و هضم مطالب کمک می کند. کتاب زیست شناسی کمپبل در حال حاضر جزو بهترین کتاب های زیست شناسی است و در فهرست بهترین کتاب های درسی قرار گرفته است.

کتاب بیولوژی کمپبل عمدتاً برای دانشجویان سال اول دانشگاه است، اما همچنین کتاب مهمی برای معاینات پزشکی تحصیلات تکمیلی است. علاوه بر این، برخی از دانش آموزان دبیرستانی ممکن است از آن به عنوان یک کتاب مرجع ضروری برای مسابقات استفاده کنند.

در آخرین ویرایش کتاب بیولوژی کمپبل، آخرین اطلاعات در زمینه های مختلف اضافه شده است. محتوای ویرایش جدید کتاب می تواند خوانندگان را قادر به کسب آخرین دانش علم بیولوژی کند. خواندن این کتاب و درک اطلاعات ارائه شده در صفحات آن برای متخصصان علوم زیستی آینده بسیار مفید است. بنابراین، زیست شناسی کمپبل کتاب درسی بسیار ارزشمندی در زمینه زیست شناسی است.

جزئیات کتاب و نویسندگان :

زیست شناسی کمپل : لیزا یوری، مایکل کاین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی، ربکا اور.

نیل ای. کمپل (Neil A. Campbell) (۲۰۰۴-۱۹۴۶) که مدرک دکتری خود را از دانشگاه ریورساید کالیفرنیا دریافت کرده است.

لیزا ای. اوری (Lisa A. Urry) که دکترای خود را در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به پایان رسانده است.

مایکل ال. کین (Michael L. Cain) که یک بوم‌شناس و زیست‌شناس تکاملی است که کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه براون، و دکتری را از دانشگاه کرنل کسب کرده است.

استیون A. واسرمن (Steven A. Wasserman) که داری مدرک A.B. از دانشگاه هاروارد و دکتری از MIT است.

پیتر V. مینورسکی (Peter V. Minorsky) که او نیز مدرک A.B. را از دانشگاه واسار و دکترای خود را از دانشگاه کرنل اخذ کرده است.

ربکا بی. اور (Rebecca B. Orr) که دکترای خود را از دانشگاه مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس در دالاس دریافت کرده است.

زیست شناسی یک دوره اجباری در بخش های مرتبط با زیست پزشکی دانشگاه است که شامل سیتولوژی، انرژی، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی، گیاه شناسی، تکامل، بوم شناسی و طبقه بندی است. زیست شناسی برای آماده شدن برای مطالعه دقیق در زمینه های مختلف ضروری است.

کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی

خوانندگان زیست شناسی بیولوژی کمپبل

زیست شناسی کمپبل عمدتاً برای دانشجویان سال اول دانشگاه است، اما همچنین کتاب مهمی برای معاینات پزشکی تحصیلات تکمیلی است. علاوه بر این، برخی از دانش آموزان دبیرستانی ممکن است از آن به عنوان یک کتاب مرجع ضروری استفاده کنند. اگرچه ممکن است محتوا برای دانش آموزان دبیرستانی کمی دشوار باشد، اما برای دانش آموزان سال اول دانشگاه مناسب است. با این حال، ممکن است محتوا برای داوطلبانی که برای امتحانات پزشکی و پس از لیسانس شرکت می کنند، خیلی ابتدایی باشد. به دلیل رقابت شدید در این آزمون ها، اغلب کتاب هایی با محتوای بسیار پیشرفته تر ترجیح داده می شوند.

 گاهی اوقات سوالات کنکور دپارتمان پزشکی فوق لیسانس از کتاب های حرفه ای تری مانند کتاب هایی که با بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک یا اکولوژی مرتبط هستند، گرفته می شود.

کتاب بیولوژی زیست شناسی کمپبل

ترجمه کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی به هفت بخش  و ۵۶ فصل تقسیم شده است. سازماندهی و حجم این کتاب برای دانشجویان سال اول مناسب و آسان است و به پذیرش و یادگیری مطالب کمک می کند. زیست شناسی کمپل در حال حاضر جزو بهترین کتاب های زیست شناسی است و در فهرست بهترین کتاب های درسی قرار گرفته است. البته برخی از مطالب در مقایسه با کتاب‌های تخصصی‌تر فاقد عمق هستند، اما با توجه به اینکه هدف اصلی آن دانشجویان سال اول هستند، قابل درک است. برای محتوای عمیق تر، خوانندگان می توانند به کتاب های دیگری مانند ژن ، زیست شناسی سلولی مولکولی (لودیش و همکاران)، اصول بیوشیمی لنینگر ، ایمونوبیولوژی (جانوی و همکاران)، اصول ژنتیک ، فیزیولوژی انسانی واندر پانزدهم، عناصر بوم شناسی و زیست شناسی میکروارگانیسم ها مراجعه کنند.

کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی

چرا باید کتاب بیولوژی کمپبل را خواند

این واقعیت که زیست شناسی کمپل مبانی علم زیست را بیان می کند، مطالعه آن را برای همه متخصصان علوم زیستی ضروری می کند. اگر انتظار دارید برای یک موقعیت پس از لیسانس مانند یک بخش پزشکی درخواست دهید، زیست شناسی کمپل باید در لیست خواندن ضروری شما باشد.

کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی در ایران در جلدهای هفتگانه توسط انتشارات مختلف به زبان فارسی ترجمه شده اند که هر یک مبحث خاصی را در زیست شناسی در خود گنجانیده ، که اطلاعات آنها به قرار زیر می باشد:

شیمی حیات جلد اول این دوره هفت جلدی است که شامل مباحث و موضوعات پایه ای علوم زیست شناسی است.

سلول جلد دوم این مجموعه هفت جلدی است که کلیه اطلاعات لازم در مورد سلول ها در آن عنوان شده است.

ژنتیک جلد سوم این هفت دوره است که مطالب آن در رابطه با علم ژنتیک است.

تاریخچه تکاملی تنوع زیستی جلد چهارم این دوره است که در این کتاب موضوعات مکانیسم تکامل و تنوع گیاهی مورد بررسی قرار گرفته است.

ساختار و عمل گیاهان عنوان جلد پنجم این مجموعه هفت جلدی است که در مورد ساختار رشد و تکوین گیاهان و خاک و تغذیه گیاه بحث شده است.

جلد ششم این مجموعه هفت جلدی ساختار و عمل جانوران است که مباحث فرم و عملکرد حیوانات و تغذیه و سیستم ایمنی و تکوین جانوران مطرح شده است.

مباحث اکولوژی جمعیت و جامعه و اکوسیستم ها و اکولوژی بازیابی در جلد هفتم این دوره هفت جلدی با نام اکولوژی منتشر شده است.

کتاب بیولوژی کمپبل زیست شناسی

کتاب بیولوژی کمپبل که بیشتر به عنوان انجیل زیست شناسی شناخته می شود، کتاب معروفی است که در سراسر جهان برای آماده شدن برای المپیاد زیست شناسی هم استفاده می شود. در واقع، این کتاب حاوی خلاصه خوبی از موضوعات اصلی زیست‌شناسی است و معمولاً اولین کتابی است که هر زیست‌شناس جوان مشتاقی برای شروع سفری هیجان‌انگیز به دنیای زیست شناسی آن را مطالعه می کند.

وبسایت کتابسرای آریستا بعنوان یکی از مراکز فروش کتاب های کمک آموزشی و کمک درسی، دوره هفت جلدی کتاب بیولوژی کمپبل از انتشارات مختلف را با بهترین قیمت و تخفیفات مناسب برای شما دانش آموزان، دانش پژوهان و دانشجویان عزیز فراهم کرده است.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر عالمی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام، ممنون از اطلاع رسانی شما.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید