طبق اعلام ستاد کل ارتش اوکراین، احتمالا حملات ارتش روسیه به منطقه دونباس برای کنترل کامل آن تشدید خواهد شد.

احتمال تشدید حملات روسیه به دونباس وجود دارد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد: گلوله‌باران شرق اوکراین توسط ارتش روسیه به معنای آن است که باید منتظر حملات جدید برای تصرف کامل دونتسک و احاطه کامل نظامیان روس بر کل استان صنعتی دونباس باشیم.

رویترز در حالی که وضعیت اوکراین را در میدان نبرد ضعیف توصیف کرد، وضعیت متحدان غربی این کشور را نیز در حوزه اقتصادی دشوار ارزیابی کرد و نوشت: همزمان با گلوله‌باران گسترده شرق اوکراین توسط روسیه، متحدان غربی کی‌یف نیز منتظر قطع منابع نفت و گازخود و بدترشدن بحران جهانی انرژی هستند.

مسکو و کی‌یف در روزهای اخیر، یکدیگر را به حمله به غیرنظامیان متهم کردند و روسیه اعلام کرد حمله اوکراین به روستای «نووا کاخووکا» در منطقه خرسون منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و تخریب منازل آنان شده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده روسیه از شنبه تاکنون ۳۴ حمله هوایی انجام داده که یکی از آنها به یک آپارتمان پنج طبقه اصابت و منجر به کشته شدن ۳۱ نفر شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید