محمد نادری (ملقب به مملیکا)؛ جهانگرد، بلاگر و عاشق سفره. اون علاقه‌مند به عکاسی و ماجراجوییه و از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنه، در سفری به مکزیک یکی از عجایب هفتگانه دنیا رو می‌بینه. با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا از جاذبه‌های مکزیک بدونیم.

مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا سال‌هاست که به عنوان راهنمای سفر در حال طراحی و اجرای سفرهای گروهیه و انتخاب کرده تا سفر الویت اول زندگیش باشه همین امر سبب شده تا برنامه‌ریزی و برگزاری سفرهای گروهی بشه شغلش. این جهانگرد طولانی‌ترین سفر خارجیش رو در مکزیک گذرونده و در این کشور حسابی گشت و گرد داشته، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری رو دیده و با آدم‌های زیادی معاشرت کرده. مکزیک تعدادی ایالت متحده که در آمریکای شمالی قرار داره و با جمعیت ۱۲۸.۹۳۳.۰۰۰ نفری خودش می‌شه گفت زبان رسمی در اون ثبت نشده، البته زبان اسپانیایی در این کشور به عنوان زبان اداری و همین طور کاربردی فعاله و نکته جالب اینه که مکزیک کشوریه که بیشترین اسپانیایی زبان های جهان رو در خودش جا داده.

این کشور وسیع و پرجمعیت موقعیت مکانی عجیبی داره و از شمال به صورت ساعتگرد با ایالت متحده آمریکا، خلیج مکزیک، دریای کارائیب، گواتمالا و بلیز و اقیانوس آرام مرز مشترک داره. مکزیکو سیتی، گوادالاخارا، خوارز، پوبلا و ایزتاپالاپا بزرگ‌ترین شهرهای مکزیک هستن. فرهنگ مکزیکی پر از جشن و رقص و رنگه، غذاهای این دیار با توجه به ذائقه قوم‌های مختلف، متفاوته و اشتراکات‌شون در ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های گوناگونه. در بین این جاذبه‌ها از «چیچن ایتزا» بازدید می‌کنه و درباره‌اش این‌طور می‌گه: "بالاخره از چیچن ایتزا یکی از عجایب هفتگانه دنیا دیدن کردم. این معروف ترین سازه این مجموعه بود. میگن دو تا سازه مشابه داخل همین سازه هست و این خودش یکی از عجایب هست. coba pyramud با ارتفاع حدود ۴۰ متر وسط جنگل های Yucatan هست که اصلا دیده نمیشه ولی از بالای اون همه جا دیده میشه."

مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

این ماجراجو در ادامه سفر و مکزیک‌گردی که داشته به جنوب این کشور می‌ره تا یکی از جاذبه‌های طبیعی اون منطقه رو ببینه. جاذبه‌ای رسوبی که از طریق املاح آب چشمه‌های موجود در اون ایجاد شده. مملیکا برای دیدن این زیبایی طبیعی به ایالت اوآخاکا می‌ره و درباره این نقطه دیدنی می‌گه: "در جنوب مکزیک، پس از ۲ ساعت رانندگی از شهر اوهاکا به اینجا رسیدیم که شبیه باداب سورت استان مازندران و پاموکاله ترکیه بود. چشمه هایی که اب رسوبی و املاح دار مانند کربنات کلسیم داشت و این رسوبات در طول میلیونها سال این شکل ها و فرم ها رو تشکیل دادن. برخی جاهاشو من نرفتم و همسفرانم رفتن."

مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

مملیکا در این سفر از شهری کم نظیر با رنگ‌های مختلف و جذاب دیدن می‌کنه، شهری با نام گواناخواتو که به سان فیلیپه شهرت داره و یک منطقه مسکونی محسوب می‌شه. این جهانگرد از تجربه شهرگردی خودش در این مقصد هیجان‌انگیز می‌گه: "برای رسیدن به این شهر مجبور شدیم مکزیکوسیتی رو رد کنیم و ساعتها رانندگی کنیم تا بهش برسیم و بارها و بارها عوارضی پرداخت کنیم، اما واقعا ارزششو داشت. یک شهر بسیار خاص و رنگارنگ بین کوه ها که بیش از ۵۰۰ سال قدمتش هست و در کنار معادن نقره در این منطقه ساخته شد.در زیر این شهر پر از تونل هست که جزو ویژگی های خاص اون هست که در فیلمهای آخر با موتور برخی از اونها رو نشون دادم. این تونلها برای هدایت کردن سیلاب ها به خاطر مجاورت شهر با رودخانه ساخته شده بودند اما بعدها تونل های بیشتری هم ساخته شد تا برای مسیر خودرو ها استفاده بشه. تجربه بسیار متفاوتی بود این شهر."

مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید