مشاهده شیرها شامل راه رفتن تک فایل به‌عنوان نقطه‌های راهنمای شما و دنبال کردن اثر پنجه‌های تازه است که اغلب در نهایت منجر به استراحت شیرها در سایه می‌شود.

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: گردشگری در دلتای اوکاوانگو بوتسوانا درآمدی ایجاد می‌کند که مستقیما به حفاظت از آن کمک می‌کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا ارزش بازدید و حمایت از تلاش برای حفظ این شگفتی جهان وجود دارد.

یک شگفتی زیست محیطی

دلتا به همان اندازه که زیباست پیچیده است. احاطه شده توسط بیابان، کاملا توسط باران‌های فصلی که طیف خیره کننده‌ای از زندگی گیاهی و جانوری را تغذیه می‌کند، حفظ می‌شود. سیل‌های فصلی این واحه سرسبز را متورم می‌کند و دوباره پر می‌کند و تعداد زیادی از حیات وحش نمادین را جذب می‌کند که بین دشت‌های حاصلخیز، زمین‌های باتلاقی و انبوهی از جزایر سایه‌دار حرکت می‌کنند. زمانی که آب سیل فروکش می‌کند، دلتا کوچک می‌شود و تعداد حیوانات را متمرکز می‌کند و بهترین تماشای بازی در جهان را ایجاد می‌کند.

بهشت پرنده

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

حدود ۴۵۰ گونه پرنده تالاب در دلتا ثبت شده است که آن را به کانونی برای پرنده شناسان و پرنده نگرها تبدیل کرده است. مشاهده اکثر این پرندگان از روی آب نیز آسان است، از راحتی یک موکورو یک قایق سنتی شبیه قایق رانی. آتش‌سوزی کنترل نشده، کشاورزی تجاری و انحراف آب می‌تواند بر تعداد پرندگان در دلتا تأثیر بگذارد.

بازی بزرگ را ببینید

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

گربه‌سانان بزرگ به همراه بسیاری از پستانداران برجسته آفریقا در دشت‌های باز دلتا پرسه می‌زنند. یک راهنمای محلی می‌تواند شما را به شکارچیانی مانند شیر، پلنگ و سگ‌های وحشی نزدیک‌تر کند. مشاهده شیرها شامل راه رفتن تک فایل به‌عنوان نقطه‌های راهنمای شما و دنبال کردن اثر پنجه‌های تازه است که اغلب در نهایت منجر به استراحت شیرها در سایه می‌شود. آنجاست، ایستاده در مقابل باد، خمیده در سکوت، که لذت تماشای شما به اوج می‌رسد.

رد پای یک فیل را دنبال کنید

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

به طور معمول، فیل‌ها یک تجربه دیدنی تمام روز هستند. شما باید بین جزایر پرسه بزنید تا زمانی که حضور خود را آشکار کنند. توسط راهنمای محلی می‌توانید خیلی نزدیک شوید و یک شارژ ساختگی ایجاد کنید بوق زدن، گوش دادن به گوش و پخش گرد و غبار. برای ایمن ماندن، دستورالعمل‌های راهنمای خود را دنبال کنید و رهبری کنید: پایین بمانید، فاصله بگیرید و از این غول‌های مهربان به گونه‌ای لذت ببرید که به فضای آنها احترام بگذارد. متأسفانه، فیل‌های خارج از دلتا اغلب با انسان‌ها درگیر می‌شوند.

کمی از دنیا فاصله بگیرید

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

علاوه بر هیجان دیدن حیات وحش باورنکردنی، هیچ چیز مانند آرامشی که در انزوای آرام در قلب دلتای اوکاوانگو ایجاد می‌کند، وجود ندارد. یک مدل گردشگری کم تاثیر به این معنی است که پیاده‌روی از دلتا به دقت مدیریت می‌شود و یک سفر منحصر به فرد و کاملا متناسب را ایجاد می‌کند. بدون شلوغی، بدون تله توریستی فقط برخی از آرام‌ترین تجربه‌های سافاری که می‌توانید تصور کنید. همچنین طیف وسیعی از راه‌ها وجود دارد که می‌توانید این سرزمین وحشی را تجربه کنید، از کمپ‌های چادری گرفته تا اقامتگاه‌های ۵ ستاره با تراس، استخرهای غوطه‌ور، و مناظر برخی از پر جنب و جوش‌ترین گیاهان و جانوران در جهان.

میراث فرهنگی غنی

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

مردم بوتسوانا گرم‌ترین استقبال را ارائه می‌دهند و با خوشحالی به شما بینشی از بسیاری از فرهنگ‌های منحصر به فرد اطراف دلتا ارائه می‌دهند. این جوامع محلی از ساکنان اولیه سن هستند و بسیاری از فرهنگ‌های باستانی، مانند بایی، هنوز از مهارت‌های عالی شکارچی برای ردیابی حیوانات و یافتن گیاهان مفید استفاده می‌کنند و به تجربه بوته‌ها عمق می‌بخشند. با این حال هنوز فرصت‌های گردشگری زیادی وجود دارد که جوامع در منطقه می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. به همین دلیل، بهترین چشم‌انداز، به‌ویژه برای جوانان، نقل مکان به مناطق شهری بیشتر برای کار بوده است و تعداد کمتری از نسل بعدی برای سرپرستی جوامع خود باقی می‌مانند.

نماهایی ماورایی از بالا

دلتای اوکاوانگو یک شگفتی زیست محیطی + عکس

دلتا بسیار گسترده است. این یک ماجراجویی است که از شروع آن خوشحال خواهید شد، زیرا پرواز مناظر هوایی نفس گیر از هر چیزی را که هنگام بازگشت به زمین خواهید دید، ارائه می‌دهد. به عنوان بخشی از کار برای ادغام بهتر جوامع در صنعت گردشگری و مزایای متعدد آن، بسیاری از این هواپیماهای بوته کوچک اغلب توسط خلبانان محلی ماهر پرواز می‌کنند که قادرند به طرز ماهرانه‌ای در فرودگاه‌های ساده‌ای که دسترسی به کمپ شما را فراهم می‌کنند فرود بیایند. به لطف سرمایه گذاری در توسعه فنی و آموزشی توسط دولت بوتسوانا، ذهن‌های باهوش و جاه طلب‌تر از جوامع محلی در حال یادگیری این مهارت ارزشمند هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید