۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 55372290

روایت های زیادی از موزه لوور در اینترنت وجود دارد، اما این یک روایت دسته اول از گردشگری است که تجربه دسته اول خود از این موزه را با ما به اشتراک می‌گذارد.

لوور گردی به روایت مملیکا

سلام نو – سرویس گردشگری: محمد نادری (ملقب به مملیکا)؛ جهانگرد، ایرانگرد و راهنمای سفره. اون سال‌ها سفرهای گروهی طراحی و اجرا کرده و تجربه قابل توجهی در این امر داره. مملیکا به سفر کردن و ماجراجویی علاقه داره و گاهی به عکاسی می‌پردازه. اون با لیسانس مکانیک مدتی در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده اما در مقطعی تصمیم می‌گیره تا با دنیای مهندسی خداحافظی کنه و شغل و علاقه‌اش رو یکی می‌کنه و بیش از پیش سفر می‌ره. مملیکا با رفتن به فرانسه، از موزه لوور بازدید می‌کنه. اون اطلاعات دقیقی درباره این کشور دیدنی و این موزه تمام نشدنی می‌ده، پس با ما همراه باشید تا از طریق روایت مملیکا بیشتر و بهتر از فرانسه و موزه لوور بدونیم.

مملیکا با رفتن به فرانسه، اطلاعات مهم و جذابی در مورد این کشور اروپایی می‌ده و از ویزا، پرواز و نحوه جابه‌جایی بعد از فرودگاه تعریف می‌کنه: "ویزای فرانسه رو باید از دفتر VFS که نماینده سفارت فرانسه در ایران هست بگیرید. هزینش ۸۵ یورو هست و از اردیبهشت ۹۷ کمی سخت‌گیرتر شدن و از تیر ماه تقریبا اکثر متقاضیان رودارن ریجکت میکنن. من با پرواز ایران ایر رفتم و دوستانم با ایرفرانس، ولی ایران ایر به مراتب پرواز بهتری بود و پذیرایی‌ها بیشتر و بهتر. از فرودگاه مترو ارزان ترین راه حدود ۸ یورو، بعدش اتوبوس‌های مستقیم به ۴ مقصد مختلف کمی گران تر ولی راحت تر و زودتر به قیمت ۱۹ یورو و گزینه بعدی تاکسی اینترنتی uber  هست که برای تعداد دو یا سه به بالا حدودا ۴۵ یورو."

لوور گردی به روایت مملیکا

اون در ادامه درباره استفاده از حمل و نقل عمومی و نقاط دیدنی فرانسه زیبا این طور می‌گه: "کل شهر سیستم مترو کاملی داره. بلیط تک ۲ یورو، ۱۰ تا بلیط تک دونه ای ۱.۵ یورو میوفته، یک روزه ۷ یورو، ۳ روزه یادم نیس و ۷ روزه ۲۸ یورو هست که تمام حمل و نقل عمومی رو میشه استفاده کرد. جاهای دیدنی زیاده. موزه لوور ۱۵ یورو هست و در یک روز بخش ایران و مصر و بخش اسلامی و بخش مجسمه ها و نقاشی ها رو احتمالا بتونید ببینید. کاخ ورسای هم من نرفتم چون خارج شهر بود ولی میگن خیلی قشنگه. کتاب فروشی شکسپیر و شرکا هم باحاله و اون منطقه کلا جالبه واسه چرخیدن. ساختمان شهرداری هم بیرونش قشنگه. کلیسای نتردام رو من نرفتم ولی همه میگن خیلی خوبه. خیابان شانزالیزه و میدان معروفش و پل الکساندر هم یادتون نره. میدان باستیل و اطرافش هم خوبه."

لوور گردی به روایت مملیکا

مملیکا راجع به یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات هر شخص می‌گه. اون از تجربه موزه‌گردی تعریف می‌کنه، تجربه‌ای که در پاریس با بازدید از موره لوور کسب کرده: "مووزه لوور پربازدیدترین و عظیم ترین موزه جهان در پاریس است. حدود ۲۵۰۰ اثر ایرانی و مجموعا ۳۸ هزار اثر اینجا هست. مثلا تابلوی معروف مونالیزا و بانوی صخره ها اثر داوینچی اینجاست. ساختمانش قبل از انقلاب کبیر فرانسه، کاخ سلطنتی بوده و بسیار باشکوه هست. یکی از ارزشمندترین اشیا ایرانی رو می‌بینید، سرستون گاو دو سر کاخ آپادانای شوش است.

لوور گردی به روایت مملیکا

من فقط فرصت کردم ۳ ساعت در این موزه باشم اما اگر بخواین با توضیحات اینجا رو به خوبی بگردین دو سه روز حداقل زمان میخواد. ورودیش ۱۵ یورو بود و اگه زبانتون خوب باشه میتونید با ۵ یورو دستگاه بگیرید تا همه جا رو براتون به صورت صوتی توضیح بده. ۱۵ یورو هزینه یک وعده غذا و نوشیدنی در یک رستوران است. مترو خط ۱ میبره شما رو به این موزه."

لوور گردی به روایت مملیکا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید