نگرانی در مورد شیوع دوباره کرونا در شانگهای چین، قیمت نفت را به ۱۰۵ دلار در هر بشکه کاهش داد.

شیوع کرونا در چین نفت را کاهش کرد

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، به نقل از رویترز، به دنبال انجام یک آزمایش گسترده کرونا در چین که احتمالا به تقاضا برای نفت آسیب خواهد زد و و این نگرانی بر نگرانی در مورد عرضه کم نفت پیشی گرفته است، قیمت نفت در معاملات پرنوسان امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۶۶ سنت کاهش ۱۰۵.۳۶ دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت روز جمعه ۲.۳ درصد افزایش یافته بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۹۷ سنت کاهش ۱۰۲.۸۲ دلار معامله شد. نفت وست تگزاس اینتر مدیت WTI روز جمعه ۲ درصد افزایش قیمت داشت.

حجم مبادلات تحت تاثیر تعطیلات عمومی در بخش‌هایی از جنوب شرق آسیا از جمله قطب تجاری سنگاپور کم بود.

بازار تحت تاثیر اخبار چین که نخستین مورد زیر سویه اُمیکرون که به شدت انتقال پذیر است را در شانگهای کشف کرده و تعداد مبتلایان جدید از ۵۲ مورد در روز گذشته به ۶۳ مورد افزایش یافته است، متلاطم شده است.

ویوک دهار، تحلیلگر کالاهای اساسی گفت: «بازار فقط دارد به جریان خبری واکنش نشان می‌دهد و چین تا این زمان بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.»

وی افزود: تاجران نگرانند که کشف این زیرسویه و بالاترین تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای از ماه می به دور دیگر آزمایش همگانی منجر شود که این امر به تقاضا برای نفت آسیب می‌زند.

به منظور افزایش عرضه، جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا، این هفته با رهبران عربستان سعودی برای بهبود روابط با بزرگترین تولیدکننده نفت جهان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه ‌نگار واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸، گفتگو خواهد کرد.

دهار گفت: «دیدگاه ترمیم رابطه میان عربستان سعودی و آمریکا اهمیت دارد اما بازار انتظار ندارد، بایدن با افزایش عرضه سریع بازگردد.»

عامل دیگری بازار همچنان در مورد برنامه‌های کشورهای غربی برای تعیین سقف قیمتی نفت روسیه آشفته است، بطوری که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد، تحریم‌های بیشتر ممکن است به عواقب «فاجعه بار» در بازار جهانی انرژی منجر شود.

عامل دیگری که توجه تاجران را جلب کرده است، تعمیر خط لوله نورد استریم یک، بزرگ ترین خط لوله حمل کننده گاز روسیه به آلمان است که از ۱۱ تا ۲۱ جولای متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید