افسران پلیس گفته‌اند که باور ندارند دو حادثه تیراندازی با هم مرتبط باشند و قاتلان در هر دو حادثه متواری هستند.

کشته شدن ۱۹ نفر در دو حادثه تیراندازی در آفریقای جنوبی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: پلیس آفریقای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که مردان مسلح در دو تیراندازی به فاصله چند ساعت از یکدیگر در دو باشگاه جوانان در آفریقای جنوبی حداقل ۱۹ نفر را به قتل رساندند.

به گفته پلیس، مهاجمان مسلح به تفنگ و تپانچه در ساعات اولیه روز یکشنبه در باشگاه «اورلاندو ایست» در شهر سووتو تیراندازی کردند که بر اثر آن ۱۵ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

در همین ارتباط نیز «الیاس ماولا»، کمیسر پلیس محل حادثه، گفته است: «از نحوه پرتاب گلوله‌ها در اطراف می‌توانید ببینید که افراد مسلح به طور تصادفی شلیک می‌کردند.»

پلیس همچنین یک تیراندازی دیگر را نیز ساعاتی قبل از تیراندازی روز یکشنبه، در اواخر روز شنبه و حوالی ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی تأیید کرده بود که بر اثر آن تیراندازی نیز حداقل چهار نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

افسران پلیس گفته اند که باور ندارند دو حادثه تیراندازی با هم مرتبط باشند و قاتلان در هر دو حادثه متواری هستند. همچنین گفته شده که مشخص نیست چه تعداد مهاجم در هر دو تیراندازی دست داشته اند.

چند شب پیش از این دو حادثه تیراندازی نیز کمیسر پلیس در پنجشنبه شب اعلام کرده بود که در جریان سرقت مشکوک در یک رستوران در کاتلهونگ در خارج از شهر ژوهانسبورگ، تیراندازی دیگری رخ داد که در آن حادثه نیز دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

آفریقای جنوبی با جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفر، یکی از خشن‌ترین کشورهای جهان است که در آن سالانه ۲۰ هزار نفر به قتل می رسند و این آمار یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان است.

به گفته یک گروه حامی اسلحه در آفریقای جنوبی، حدود ۳ میلیون اسلحه در این کشور ثبت شده است، اگرچه تصور می‌شود تعداد بیشتری اسلحه در بازار سیاه در گردش باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید