کیش امسال با ریزش قابل توجه مسافر مواجه شده است، کاهش آمار تقاضا برای سفر از تهران به کیش شاید تا حدود ۷۰ درصد برسد.

زلزله، مسافر کیش را کم کرد

به گزارش سلام نو، آژانس‌های گردشگری در تهران به ایسنا خبر دادند که ریزش مسافر در مسیر کیش در قیاس با سال‌های گذشته قابل توجه است. برخی از آن‌ها، دلیل کاهش سفر به جزیره کیش را گرمای شدید هوا در تابستان امسال، زلزله‌های اخیر و همچنین ورود پشه آئدس عامل «تب دِنگی» یا «تب استخوان‌شکن»، در استان هرمزگان می‌دانند.

مهرسا سبزه‌ها، از یکی از شرکت‌های خدمات مسافرتی در تهران به ایسنا می‌گوید: کیش با وجود برگزاری جشنواره تابستانی که هر سال مسافران زیادی را جذب می‌کرد، امسال با ریزش قابل توجه مسافر مواجه شده است. کاهش آمار تقاضا برای سفر از تهران به کیش شاید تا حدود ۷۰ درصد برسد.

به گفته او، گرمای زیاد، ورود یک پشته خطرناک و همچنین زلزله‌های اخیر، بیشترین دلیلی بوده که مسافران، این مدت برای انصراف از سفرِ کیش اعلام کرده‌اند.

استان هرمزگان در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ خرداد ماه امسال بیش از ۴۰ بار لرزید. جزیره کیش چهارم تیرماه نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقایس ریشتر را که کانون آن حوالی بندر چارک بود، کامل احساس کرد. در ۱۱ تیرماه نیز زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر خمیر را لرزاند که البته کانون زلزله این بار به جزیره قشم نزدیکتر از کیش بود. با این حال، ادامه پس‌لرزه‌های آن نگران‌کننده بوده است.

جزیره کیش آبان‌ماه سال گذشته هم زلزله‌های پی‌درپی را شاهد بود، سه هزار واحد روستایی در استان هرمزگان بر اثر زلزله‌هایی به بزرگی ۶.۳ و ۶.۴  ریشتر، خراب شد، اما آن موقع کیش خلوت نشد. هتلداران می‌گفتند ۸۵ درصد ظرفیتشان تکمیل شده و آژانس‌داران نیز از کمبود صندلی‌ خالی در پروازهای کیش متعجب شده بودند، اما حالا به گمان آژانس‌داران، گرما در کنار زلزله مزید بر علت کاهش سفرهای تابستانی به این جزیره شده است.  

از سوی دیگر، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که مشاهده پشه آئدس در این منطقه را تایید کرده، هشدار داده است: مناطق نزدیک سواحل، اسکله‌ها و بندرگاه‌ها در شهرستان‌های بندری و جزایر، از مناطق پر خطر استان هستند.

قیمت سفر به کیش در حال حاضر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و آژانس‌دارها معتقدند حتی قیمت پایین تورهای کیش در قیاس با دیگر مسیرها، ‌ به خاطر شرایط و عواملی که شرح داده شد، فعلا جذابیت ندارد.

کیش از جمله مناطقی است که برای مشارکت در میزبانی از تماشاچیان جام جهانی اعلام آمادگی کرده و پیش‌بینی شده است در زمان جام جهانی (پاییز ۱۴۰۱) هزینه سفر به این جزیره نیز متأثر از این رویداد با افزایش مواجه شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید