با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در روز بیستم تیرماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد که این یارانه فردا واریز نخواهد شد.

امروز یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی واریز نمی شود؟ + علت چیست؟

به گزارش سلام به نقل از ایسنا، واریز یارانه‌های نقدی معمولا در چند سال گذشته در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بر همین اساس برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که یارانه معیشتی ماه جاری فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این درحالی است که پیگیری ایسنا از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با این اعلام طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها- همراه بود که یارانه نقدی ماه جاری، فردا همزمان با بیستم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد.

وی گفت که به محض مشخص شدن زمان واریز یارانه تیرماه، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است که پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است؛ به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد که با اقدام دولت در طرح اصلاح نظام یارانه‌ای و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک یارانه با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه نقدی قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد که در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است که برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱  باید یارانه به صورت کالابرگ توزیع شود که هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید