اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و افزایش دمای هوای پایتخت تا ۴۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران | تداوم هوای گرما، دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد

به گزارش سلام نو، بر اساس داده های پیش یابی جوی، سامانه تداوم گرما و افزایش دما در استان تهران توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که در این خصوص ۲ تا ۴ درجه سلسیوس افزایش دما خواهیم داشت که دمای هوا به  ۴۰ درجه می‌رسد.

سامانه افزایش دمای استان تهران از امروز یکشنبه شروع می‌شود و تا پایان روز سه شنبه ادامه خواهد داشت که در این راستا افزایش مصرف انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال تنش دمایی برای محصولات کشاورزی و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی مدیریت و مصرف بهینه برق، پرهیز از استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعات ظهر تا غروب، خودداری از حضور طولانی مدت در فضای باز به‌ویژه در ساعات ظهر تا عصر، انجام اقدامات لازم برای ممانعت از تنش دمایی محصولات کشاورزی و پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع را برای شهروندان توصیه کرده است.

همچنین سامانه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از شنبه در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی در ساعات عصر و شب فعال شده و تا روز دوشنبه ادامه دارد. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید