بارش نخستین باران امسال در قشم که از عصر یکشنبه ( ۱۹ تیر ۱۴۰۱) آغاز شده و هم اینک نیز ادامه دارد، هوای این جزیره خلیج فارس را بهاری کرده است.

بارش عجیب نخستین باران تابستانی امسال در جزیره قشم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بارش باران با طراوات که موجب تلطیف هوای گرم و تابستانی این جزیره خلیج فارس شده برخی قشموندان را به سوی سواحل سرزمین آب و آفتاب کشانده است.

قشموندان در عصر عید سعید قربان ضمن شُکر گزاری برای بارش این نعمت الهی در زیر باران به پیاده روی در خیابانها، پارکها و سواحل زیبای نگین خلیج فارس پرداختند.

محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: سامانه فصلی، امروز یکشنبه (۱۹ تیر) و فردا دوشنبه (۲۰ تیر) در سطح استان هرمزگان تقویت خواهد شد و علاوه بر ارتفاعات در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان، از جمله مناطقی از جاسک و سیریک سبب وقوع رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق همراه با بارش تگرگ و مواج شدن دریا خواهد شد.

وی توضیح داد: به لحاظ دمایی، نیز امروز (یکشنبه ۱۹ تیر) و فردا (دوشنبه ۲۰ تیر) با توجه به افزایش شرجی هوا، از میزان شدت گرما در غالب نقاط استان هرمزگان کاسته خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 1
    قشموندان یعنی چی؟! مجبور نیستد هر چی به عقلتان رسید در این سایت بنویسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید