وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مذاکرات نادر با وزیر امور خارجه چین در اندونزی "سازنده" بود اما در این نشست نسبت به مسائلی از جمله تایوان نیز هشدارهای لازم داده شد.

بلینکن: مذاکره با وزیر امور خارجه چین مفید، بی‌پرده و سازنده بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مذاکرات نادر با وزیر امور خارجه چین در اندونزی "سازنده" بود اما در این نشست نسبت به مسائلی از جمله تایوان نیز هشدارهای لازم داده شد.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از مذاکرات غیرمعمول پنج ساعته‌اش با وانگ یی، همتای چینی‌اش در بالی گفت: علی‌رغم مشکلات و اختلافات در روابطمان، می‌توانم با اطمینان بگویم که هیات‌های هر دو طرف معتقدند که این مذاکرات مفید، بی‌پرده و سازنده بود.

وی افزود: اما در این نشست نسبت به مسائلی چون تایوان، هنگ‌کنگ، حقوق بشر و اوکراین نیز هشدارهای لازم را دادم. من نگرانی عمیق آمریکا را نسبت به لفاظی‌های تحریک‌آمیز پکن، اقداماتش در رابطه با تایوان و اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان ابلاغ کردم

بلینکن همچنین از چین خواست تا از روسیه فاصله بگیرد.

وی گفت: به وانگ یی گفتم که اکنون زمانی است که همه ما باید به پا خیزیم و حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنیم و از روسیه بخواهیم تا علاوه بر مسائل دیگر، اجازه دسترسی به مواد غذایی مسدود شده در اوکراین رابدهد.  

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: به دنبال مواجه با انتقادات شدید در نشست گروه ۲۰، هیچ نشانه‌ای از اینکه مسکو تمایل به همکاری و مشارکت داشته باشد، وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید