در زندگی گاهی اوقات مابین ما و اطرافیان مشکلاتی به وجود می‌آید که ممکن است موجب قهر و کدورت شود اما برای رفع اینگونهمشکلات در کنار اصلاح کدورت و رفع آن دعاهای مختلفی نیز وجود دارد.

دعای آشتی فوری از قرآن و روایات

 فرهنگ و هنر: گاهی اوقات اختلاف و مشکلات منجر به قهر افراد با یکدیگر می شود. برخی از آیات قرآن و دعاها برای آشتی وجود دارد که می توان آنها را برای رفع کدورت و افزایش محبت افراد خواند.  

زندگی پر از فراز و نشیب و سختی های است که گاه منجر به بروز برخی مشکلات و اختلافات می شود. در این میان برخی افراد از دیگران کینه به دل گرفته و قهر می کنند. اسلام مسلمانان را از قهر، نهی کرده و به تلاش برای آشتی در مدت کوتاه سفارش می نماید؛

چنانچه خداوند در قرآن می فرماید: وَأَن لَّیْسَ لِلإِنسَانِ إِلاَّ مَا سَعَی وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَی (سوره نجم:آیات ۳۹ و ۴۰)

و نیست از برای انسان مگر کوشش و تلاشی که انجام داده است و قطعاً ثمره کوشش و تلاش خود را خواهد دید.

قرآن خواندن

خواندن آیات قرآن برای آشتی و رفع کدورت

آیت الکرسی

برای ایجاد صلح و آشتی و رفع هر گونه بحث و اختلاف میان زن و شوهر، پدر و پسر، مادر و دختر و در مجموع اعضای خانواده، آیه الکرسی شریفه را بیست و یکبار (پس از هر بار قرائت آیه الکرسی یکبار هم معوذتین بخواند) بر مقداری نمک بخواند و نمک را در چهارگوشه منزل بپاشد.

در هنگام پاشیدن نمک هم یکبار آیه الکرسی بخواند. سپس نمک پاشیده شده باید تا مدت سه روز در آن مکان باقی بماند و روز سوم به بعد آنرا جمع کند. عمل فوق به اذن خداوند تبارک و تعالی بسیار مجرب و موثر است.(برگرفته از کتاب کنوز آل محمد استاد بابایی)

سوره مزمل

برای رفع اختلاف میان زوجین ، شوهر سوره مزمل را ۹ بار قرائت کند، خداوند متعال میان شوهر و زنش آشتی و صلح برقرار خواهد کرد.(برگرفته از کتاب کنوز آل محمد استاد بابایی)

سوره آل عمران

برای انس و الفت بیشتر میان زن و شوهر، آیه چهاردهم از سوره مبارکه آل عمران را به خوردنی (مثل سیب) به تعداد چهل و یکبار بخواند و هر دو نفر (زن و شوهر) بخورند، به اذن خداوند سبحان محبت و مودت بین آنها زیاد خواهد شد.(برگرفته از کتاب کنوز آل محمد استاد بابایی)

سیب

سوره ممتحنه

اگر میخواهید مورد محبت قرار بگیرید و دیگران شما را دوست داشته باشند هر کس هفت مرتبه آیه ۷ از سوره ممتحنه را بخواند و به کف دست خود بدمد، سپس به صورت خود بکشد، هر که او را ببیند، دوستش میدارد.

عَسَی اللَّهُ أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّةً ۚ وَاللَّهُ قَدِیرٌ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ ﴿٧﴾

امید است خدا میان شما و کسانی از کافران که با آنان دشمنی داشتید [به وسیله اسلام آوردنشان] دوستی قرار دهد، و خدا تواناست، و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

سوره اعراف

آیات ذیل از سوره مبارکه اعراف را بخواند:

إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَیٰ عَلَی الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ (۵۴) ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَهً ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ (۵۵) وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ۚ إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ (۵۶)

سوره نساء

برای آشتی میان زن و شوهر و رفع کدورت میان آنها، در ابتدا هفت بار صلوات بفرستد و سپس سوره مبارکه نساء را قرائت کند و در پایان هم هفت بار صلوات بفرستد. میان آنها صلح و آشتی برقرار خواهد شد.

صلوات

ذکر و دعاهای مجرب برای آشتی بین دو نفر

دعای رفع کدورت و افزایش محبت

اگر مابین زوجین اختلافی باشد و یا مهر و محبت کم باشد،به نیت جلب و افزایش محبت این دعا را بخوانید محبت و عشق به حد اعلی رسد. ۷ روز و هر بار ۷مرتبه خوانده شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَی کَلِیمُ اللَّهِ عِیسَی رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ حَبِیبُ اللَّهِ و رَسُولُ اللَّهِ لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَی جَبَلٍ لَّرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ

أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ وَوَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا.(سوره شرح؛ آیات ۱ تا ۶)

ذکر یا جامع

هر گاه میان دو کس خصوصا زوج و زوجه اختلافی روی بدهد که نزدیک به تفرقه باشد اسم شریف یا جامع را به نیت اجتماع طرفین بخواند. خصوصا در وقتی که داخل رختخواب می شوند و هنوز پای خود را دراز نکرده اند و در قلب خود یازده مرتبه با نیت خالص بخواند کدورت و دلسردی از طرفین برطرف می شود.( بحر الغرائب ص ۱۳۱)

ذکر آشتی با فردی خاص

در مواردی که با فرد خاصی قهر هستید و می خواهید هرچه سریعتر با وی آشتی کنید می توانید از دعای آشتی فوری که در مجموعه مجرب ترین دعای آشتی فوری بین افراد است.

این دعا را روزی یک بار بین نماز مغرب و عشا بخوانید.

« عَسَی اللهُ اَن یَجعَلَ بَینَکُم وَ بَینَ الَذینَ عادَیتُم مِنهُم مَوَدَةً وَ اللهُ قَدیرٌ وَ اللهُ غَفورٌ رَحیمٌ»

نماز خواندن

دعای آشتی فوری از راه دور

اگر با فردی از راه دور دچار مشکل شده اید به گونه ای که به او دسترسی ندارید و خواهان برقراری ارتباط و آشتی هستید دعای زیر را بخوانید:

« اللَّهُمَّ اِقْذِفْ فِی قُلُوبِ اَلْعِبَادِ مَحَبَّتِی وَ ضَمِّنِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ رِزْقِی وَ أَلْقِ اَلرُّعْبَ فِی قُلُوبِ أَعْدَائِکَ مِنِّی وَ اُنْشُرْ رَحْمَتَکَ لِی وَ أَتْمِمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ اِجْعَلْهَا مَوْصُولَهً بِکَرَامَتِکَ إِیَّایَ وَ أَوْزِعْنِی شُکْرَکَ وَ أَوْجِبْ لِیَ اَلْمَزِیدَ مِنْ لَدُنْکَ وَ لاَ تُنْسِنِی ذِکْرَکَ وَ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ اَلْغَافِلِینَ»

همچنین می توانید به نیت هر کدام از افراد ۱۴ مرتبه بخوانید.

« إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَیٰ عَلَی الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ. ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَهً ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ. وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ۚ إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ.»

دعای سریع الاجابه برای آشتی

برای افرادی که می خواهند هر چه زودتر دعوا و قهر را از بین ببرند، دعای سریع الاجابه برای آشتی بسیار کارآمد است. این دعا را بایستی در نیمه شب ۱۱۰ مرتبه خواند.

« الَّذِی جَعَلَ لَکُمْ مِنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنْتُمْ مِنْهُ تُوقِدُونَ»

دعای آشتی بین زن و شوهر

بسیار اتفاق می افتد که بین زن و شوهر قهر بوجود بیاید. اگر می خواهید هر چه زودتر دعوای زن و شوهر بر طرف شود، این دعا را هنگام پخت غذا بخوانید و غذا را به خورد فرد مورد نظر دهید. این دعا باعث عزیز شدن در نزد هم شده و صلح و آشتی را بین زن و شوهر برقرار می کند.

« یُحِبّونَهُم کَحُبِّ الله اَلذینَ امَنوا اَشَدَّ حُبّاً لِلّه»

دعا کردن

دعا برای آشتی خانواده

اگر در بین افراد خانواده کدورتی پیش آمده و با هم قهر هستند، می توانید این دعا را برای آشتی اعضای خانواده، ۵ مرتبه بخوانید.

« وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلاَ جُنَاْحَ عَلَیْهِمَا أَن یُصْلِحَا بَیْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَیْرٌ »؛(سوره نساء؛ آیه ۱۲۸ )

دعا برای آشتی بین دو دوست

برای برقراری مودت بین دو دوست که با هم اختلاف دارند باید دعا برای آشتی بین دو دوست که در زیر آمده است ۷ مرتبه خوانده شود.

« إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ. وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا. فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا. »(سوره نصر)   

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید