سریال یاغی جدیدترین اثری است که نیکی کریمی در آن به ایفای نقش پرداخته است، نقشی متفاوت با تمام نقش‌هایی که تا به حال از او دیده‌ایم.

نقش جالب نیکی کریمی در سریال یاغی / نیکی کریمی سریال یاغی فاجعه یا شاهکار؟  +عکس

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران ، بازیگر و کارگردان سینماست. تحصیلکرده مقطع دیپلم رشته تجربی و دانشجوی انصرافی طراحی لباس از دانشگاه آمریکاست که حالا کنار فعالیت هنری، مترجم کتاب و عکاس هم است.

سریال یاغی جدیدترین اثری است که نیکی کریمی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

نقش نیکی کریمی در سریال یاغی چیست؟

در پایان قسمت هشتم بازی نیکی کریمی در نقش و شمایلی متفاوت شروع شد. او درهمان ابتدا با آن گریم و رفتاری که از خودش نشان داد تا حد زیادی از مختصات نقشش پرده برداشت.

نیکی کریمی را در «یاغی» با چتری بسیار کوتاه و رنگ پوستی زرد و تا حدی تیره می‌بینیم. مژه‌هایش ریخته و به نظر می‌رسد به جای ابروها هم با مداد توی صورتش خط کشیده است. چهره‌اش بی‌حالت است و نگاهش هیچ حسی را منتقل نمی‌کند. فک پایینش یک مقدار به طرف راست متمایل شده و در کل حالتی خشن به خودش گرفته است.

نیکی کریمی در سریال یاغی چه نقشی دارد؟ + عکس

نیکی کریمی که در نقش شیما ظاهر شد در همان نقطه ورود با زخمی کردن عمدی دستش، دروغ‌هایی که پشت هم گفت و نهایتا بیهوش کردن عاطفه موضعش را در سریال مشخص کرد. او حضور کوتاه اما مهم در سریال داشت و تصویر روشن‌تر از گذشته پیچیده طلا و بهمن و رابطه عاطمی خود با با بهمن ارائه کرد.

آن طور که نیکی کریمی نیز  می‌گوید شیما  یاغی، مجنون، شخصیت مانیاک، دپرسیو، شخصیت شیدا، دوقطبی، ولی معصوم است. شیما زنی است که بازگشت تا تکلیف خیلی چیزها مشخص کند و دروغ یک زندگی را رو کند، اما در نهایت با یک گلوله کشته می‌شود. این حضور کوتاه را باید متفاوت‌ترین بازی نیکی کریمی در چند سال اخیر دانست. کریمی به لطف چهره جذابش شناخته می‌شود، اما این بار زیر گریمی سنگین رفت تا شخیصتی متفاوت را زنده کند.

خانواده نیکی کریمی

اصالتا از سمت پدر اهل تفرش استان مرکزی است؛ یک برادر بنام «خشایار» و یک خواهر بنام «نازنین» دارد که به همراه پدر و مادرش در انگلستان زندگی می کنند.

نیکی کریمی؛ از همکاری با افخمی تا حاتمی‌کیا

نیکی کریم که متولد ۱۹ آبان سال ۱۳۵۰ است از سال ۶۸ با فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری وارد سینما شد اما همه ما یک سال بعد او را شناخیتم، وقتی که نقش مهین ناظری را در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی بازی کرد. او در این فیلم با ابوالفضل پورعرب که ستاره آن روزهای سینما بود همبازی شد و نام و چهره اش در خاطرها ماند.

کریمی از آن به بعد در فیلم های مطرح متعددی بازی کرد. ۶۹ فیلم در کارنامه این بانوی هنرمند به ثبت رسیده که در میان آنها بازی در فیلم های داریوش مهرجویی و ابراهیم حاتمی کیا، یعنی فیلم های پری، سارا، بوی پیراهن یوسف و برج مینو بیش از همه در ذهن ها مانده است.

دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی آخرین فیلم نیکی کریمی تاکنون است و او چند سالی است که بیشتر به کارگردانی، تهیه کنندگی و ساخت مستند توجه دارد.

کریمی در این سالها بیشتر در نقش زنانی ظاهر شده که ظاهری شیک داشته اما در درون با مشکلاتی مواجه بوده اند. اکثر نقش های او به زنانی از طبقه متوسط و بالا مربوط می شود.

شروع کارگردانی نیکی کریمی

یک شب فیلمی به کارگردانی نیکی کریمی است که اولین تجربه کارگردانی این هنرمند است که روایتی از ماجرای یک شب بیرون ماندن یک دختر و برخورد با مردهایی است که داستان زندگی خود را برای او تعریف میکنند.

فیلم سینمایی چند روز بعد به کارگردانی و نویسندگی نیکی کریمی دومین ساخته این کارگردان در سال ۸۵ است که روایتی از ماجرای زنی به نام شهرزاد است که قرار است تصمیم مهمی در زندگی بگیرد.

نیکی کریمی در نمایی از آتابای
نیکی کریمی در نمایی از آتابای

سوت پایان به کارگردانی و نویسندگی نیکی کریمی است که سال ۸۹ ساخته شد و نیکی کریمی علاوه بر کارگردانی در آن به ایفای نقش هم پرداخته است. این اثر را می‌توان اولین اثر مهم کارنامه کارگردانی کریمی دانست.

آتابای فیلمی به کارگردانی نیکی کریمی است که تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده داشته است و هادی حجازی فر بازیگر شناخته شده به عنوان نویسنده و بازیگر در این فیلم با نیکی کریمی همکاری کرد. آتابای را باید مهم‌ترین فیلمی که کریمی کارگردانی کرده دانست.

علت ازدواج نکردن نیکی کریمی

نیکی کریمی هنوز ازدواج نکرده و زندگی مجردی دارد و همیشه در مواجه با سوالی در مورد علت ازدواج نکردن خود می گوید؛ این سوال ها به دور از نزاکت است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید