عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افراد با اعتماد به بورس کالا می‌توانند به کشف قیمت‌ واقعی و منطقی کالاهایی چون خودرو کمک کنند.

حمایت نماینده مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش سلام نو به نقل از سنا،  اوایل مجلس یازدهم، طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا و در کمیسیون صنایع به منظور ساماندهی و تعادل بخشی به بازار خودرو در حوزه عرضه و تقاضا مطرح شد.

بسیاری از کارشناسان و نمایندگان کمیسیون صنایع بر این باورند که با عرضه خودرو در بورس کالا، میان عرضه و تقاضا تنظیم‌گری ایجاد و تاثیر به‌سزایی در کنترل سوداگری دارد. در این باره نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: برای از بین بردن بازار ثانویه، رقابتی شدن و تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از جمله طرح‌هایی بود که مجلس یازدهم آن را در دستور کار قرار داده است.

حجت الله فیروزی افزود: بیشترین تاثیر این طرح در کنترل سوداگری است؛ یعنی راه خرید و فروش‌های کاذب و سودجویانه که فضا را ملتهب می‌کند، می‌بندد و مانع کالای سرمایه‌ای شدن خودرو می‌شود. علاوه بر این، به ارتقای کمی و کیفی خودروسازی و قطعه‌سازی کمک می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید قیمت تمام شده (مشخصات و قیمت قطعات و غیره) را به صورت برخط اعلام کنند تا متقاضیان از آن مطلع شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بورس کالا بستری رقابتی است، عنوان کرد: افراد می‌توانند با اعتماد بیشتر در رقابت با یکدیگر به کشف قیمت‌های واقعی و منطقی کمک کنند.

وی افزود: با عرضه خودرو در بورس کالا، سرمایه‌ها به جای بازارهای سوداگرانه به بخش‌های تولید سوق می‌یابند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید