منابع خبری از موافقت مجامع قانون‌گذاری آلمان با تصویب پروتکل‌های الحاق فنلاند و سوئد در ناتو برای عضویت این دو کشور در این ائتلاف نظامی خبر دادند.

عضویت فنلاند و سوئد در ناتو از سوی آلمان تصویب شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: پارلمان آلمان (بوندستاگ) و همچنین شورای فدرال آلمان (بوندسرات) پروتکل های الحاق هر دو کشور فنلاند و سوئد به ائتلاف نظامی ناتو را تایید کردند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در همین رابطه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: این مسئله امنیت بیشتری را برای همه اعضای ناتو و برای اروپا ایجاد می‌کند.

پیشتر کانادا به عنوان اولین کشور، رسماً الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را در فرآیندی شتابان به تصویب رسانده بود.

پروتکل های الحاق دو کشور مذکور به ناتو باید توسط پارلمان هر ۳۰ کشور عضو تصویب شود تا هلسینکی و استکهلم بتوانند شامل بند دفاع متقابل ناتو مبنی بر اینکه حمله به یک عضو برابر با حمله به همه اعضا است، شوند.

تصویب این پروتکل ها ممکن است تا یک سال طول بکشد، اما در عین حال هلسینکی و استکهلم می توانند در جلسات ناتو شرکت کنند و دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشند.

پیشتر و در روز سه شنبه، «پکا هاویستو» و «آن لینده» وزرای امور خارجه فنلاند و سوئد و سفرای ۳۰ کشور عضو ناتو در مراسمی رسمی در مقر ناتو، پروتکل های الحاق دو کشور مذکور را به ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی امضا کردند.

به‌دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال جاری میلادی، سوئد و فنلاند مدعی شدند که پیوستن به ناتو ضرورت داشته و سنت دیرینه بی‌طرفی خود را زیرپا گذاشتند. دولت‌های هر دو کشور اعلام کرده‌اند که آنها در خاک خود مجبور به میزبانی از پایگاه‌های ناتو یا تسلیحات هسته‌ای نیستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید