سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: رزمایشی که از سوی فرماندهی ارتش شرقی چین اعلام شده در واکنش به تحریکات آمریکا و تایوان است. 

چین اطراف تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ارتش چین امروز (جمعه) اعلام کرد که همزمان با سفر سناتور آمریکایی به تایوان رزمایش مشترک دریایی و هوایی در اطراف این جزیره برگزار کرده است .

به نقل از خبرگزاری رویترز، «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، گفت، رزمایشی که از سوی فرماندهی ارتش شرقی چین اعلام شده در واکنش به تحریکات آمریکا و تایوان است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد که دیدار سناتور آمریکایی از تایوان به شکل جدی روابط آمریکا و چین را تضعیف می‌کند و تنش‌ها در تنگه تایوان را افزایش می‌دهد. این مقام چینی تاکید کرد ارتش آزاد مردم چین همواره  آماده است تا اقدامات ضروری برای جلوگیری از هرگونه مداخله خارجی را برای حفظ حق حاکمیت و یکپارچگی خود انجام دهد. 

این رزمایش مشترک دریایی و هوایی اطراف تایوان درحالی اطراف این جزیره در جریان است که «ریک اسکات» سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکا برای دیدار با «تسایی اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان به این جزیره سفر کرده است. 

یک منبع تایوانی در مصاحبه با خبرنگاران گفت چندین جنگنده چینی در بخش شمالی تنگه تایوان تردد کردند اما وارد حریم هوایی تایوان نشدند. این منبع افزود، اقدام نیروی هوایی چین برای عبور از بخش شمال شرقی نادر بوده است. 

نیروی هوایی تایوان نیز اعلام کرد شرایط در منطقه تحت کنترل است و فعالانه از امنیت ملی دفاع می‌کند.

«ریک اسکات» سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز پس از دیدار با رئیس جمهوری تایوان به خبرنگاران گفت که شرایط جهان پس از حمله روسیه به اوکراین تغییر کرده است و ما همه در موقعیتی هستیم که از آزادی که همه به آن معتقدیم در سراسر جهان دفاع کنیم. 

چین همواره از هرگونه ارتباط میان آمریکا و تایوان که آنرا بخشی از خاک خود می‌داند ابراز نگرانی می‌کند و مهم‌ترین مسئله میان واشنگتن و پکن را خط قرمز خود درباره این موضوع عنوان می‌کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید