همه دوست دارند، مژه‌هایی پرپشت و زیبا داشته باشند. اما همه به این موضوع توجه نمی‌کنند که مژه‌ها هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت و آب‌رسانی دارند.

 پرپشت شدن سریع مژه در ۳ روز
 

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، حتی اگر از ابتدای تولد مژه‌های پرپشتی نداشته باشید با مراقبت صحیح از مژه‌ها آنها پرپشت‌تر و زیباتر خواهند شد. اما برای پرپشت شدن مژه چه باید کرد؟ در این مقاله شما را با ۳ روش کاربردی و آسان خانگی برای پرپشت شدن مژه ها آشنا خواهیم کرد.

۱. استفاده از روغن برای پرپشت شدن مژه

وازلین

وازلین مانند یک لایه‌ی محافظ عمل می‌کند و موجب حفظ رطوبت طبیعی مژه‌ و ابروها می‌شود. برای پرپشت شدن مژه،‌ شب‌ها قبل از خواب باید کمی وازلین روی ریشه‌ی مژه‌هایتان بمالید:

هر صبح، مژه‌ها را با آب گرم بشویید. می‌توانید وازلین را روی ابروهای‌تان هم بمالید. برای مالیدن وازلین روی ابرو و مژه‌ها از گوش‌ پاک‌کن یا یک فرچه‌ی تمیز ریمل استفاده کنید.

اگر هرشب وازلین را روی مژه‌های خود بمالید، با گذشت چند هفته پرپشت شدن مژه هایتان را به‌وضوح خواهید دید.

بعضی از پزشکان با مصرف وازلین مخالف هستند اما اگر وازلین را از داروخانه‌ها تهیه کنید و برندی که می‌خرید معتبر و بهداشتی باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

روغن زیتون یا نارگیل

روغن‌ زیتون و روغن نارگیل باعث تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه برای رشد بیشتر می‌شوند. ترکیب آنها هم گزینه دیگری است که می‌توانید امتحان کنید:

فقط چند قطره از این روغن‌ها را روی نوک گوش پاک‌کن بریزید و روی مژه‌هایتان بمالید. اجازه بدهید چند دقیقه (۵ تا ۸ دقیقه)‌ روی مژه‌هایتان بماند و سپس مژه‌ها را آب بکشید.

این کار را یک تا دو هفته ادامه بدهید تا اثرات مثبت آن را سریعا مشاهده کنید. علاوه بر مژه‌ها، می‌توانید از روغن نارگیل یا زیتون برای پشت پلک و زیر چشم‌ها هم استفاده کنید. هرشب پیش از خواب با یک عدد گوش پاک‌کن، این روغن‌ها را به نواحی نام‌برده بمالید و آثار مثبت آن را در کوتاه‌مدت مشاهده کنید.

حواس‌تان باشد از این روغن‌ها و مواد آرایشی همزمان استفاده نکنید. برای مثال، استفاده از ریمل زمانی که روغن روی مژه و پلک‌تان است باعث پخش‌شدن آن روی چشم و صورت می‌شود.

گذاشتن تخم مرغ روی مژه

شاید گذاشتن تخم‌مرغ خام روی مژه‌ها در ظاهر چندش‌آور به نظر برسد اما این کار به داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت کمک می‌کند:

پروتئین موجود در تخم مرغ باعث پرپشت شدن مژه و بلندتر شدن آن می‌شود. در واقع، تخم مرغ حاوی ماده‌ای موسوم به بیوتین و ویتامین‌های گروه ب است. به همین خاطر برای بهبود و سلامت بافت مژه‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد.

یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را خوب هم بزنید تا به ترکیبی خامه‌ای و غلیظ برسید. سپس باید به کمک یک عدد گوش پاک‌کن، ترکیب حاصل را روی مژه‌ها بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه این مواد را با آب سرد از روی مژه‌هایتان پاک کنید. در طول چند ماه این ترکیب را ۳ بار در هفته روی مژه‌ها قرار بدهید. برای خرید گلیسیرین هم می‌توانید به داروخانه‌ها، عطاری‌ها و… مراجعه کنید.

روغن کرچک

شب‌ها قبل از خوابیدن، به کمک یک عدد گوش پاک‌کن کمی روغن کرچک را روی مژه‌ها بمالید. قبل از این کار می‌توانید، چند قطره روغن ویتامین E را هم به روغن کرچک اضافه کنید:

اجازه بدهید که روغن در طول خواب روی چشمتان باشد و صبح، آن را با آب ولرم بشویید و از روی مژه‌ها پاک کنید. راه دیگر پرپشت شدن مژه این است که ۲ قاشق غذاخوری از روغن کرچک و ژل تازه آلوئه ورا ترکیب کنید و روی مژه بمالید.

روغن کرچک را به کمک یک گوش پاک‌کن در طول شب روی مژه بگذارید و صبح آن را بشویید. اضافه کردن چند قطره از این روغن به ریمل هم فکر خوبی است.

پوست لیمو ترش

برای پرپشت شدن مژه می‌توانید از پوست لیمو ترش هم استفاده کنید. پوست لیمو ترش حاوی ویتامین‌ C، ویتامین B، اسید فولیک و انواع مواد مغذی دیگر است. این مواد برای پرپشت شدن مژه بسیار مفید هستند:

ترکیب پوست لیموترش با روغن کرچک یا زیتون باعث افزایش خواص تقویتی و پاک‌کنندگی آنها می‌شود. یک قاشق غذاخوری پوست تقریبا خشک لیمو ترش را درون ظرف بریزید؛

مقدار کافی از روغن زیتون یا کرچک را به ظرف اضافه کنید تا پوست لیموترش در آن خیس بخورد. اجازه بدهید که این ترکیب چند هفته باقی بماند. سپس با فرچه ریمل تمیز، آن را قبل از خواب روی مژه‌ها بمالید. بگذارید تا روغن تمام شب روی مژه‌ها بماند و صبح، آن را با آب گرم بشویید. این کار را چند ماه تکرار کنید تا نتایج پرپشت شدن مژه را ببینید.

۲. استفاده از مواد آرایشی برای بلند و پرپشت شدن مژه

استفاده از ریمل

اگر می‌خواهید که مژه‌هایتان خیلی سریع پرحجم و بلند به نظر برسند باید به دنبال راهکارهای سریع‌تری مانند استفاده از ریمل و فِرمژه باشید. به سراغ ریمل‌هایی بروید که دارای مواد نرم‌کننده هستند و ضمن اینکه مژه‌ها را قوی و زیبا می‌کنند باعث می‌شوند تا در بلندمدت مرطوب باقی بمانند:

استفاده از خط چشم به همراه ریمل باعث می‌شود تا مژه‌ها، پرپشت‌تر به‌نظر برسند. حداقل، هر ۴ ماه یک‌بار باید ریمل خود را عوض کنید تا مبادا ریمل‌ به مژه‌هایتان آسیب برساند. چراکه ریمل کهنه و تاریخ‌گذشته می‌تواند باعث شکنندگی، خشکی و خراب شدن مژه‌ها بشود.

در ریمل زدن باید دقت کنید که هر مژه از مژه دیگر جدا بشود و از ریشه تا نوک مژه‌ها را با فرچه، ریمل بزنید. سر فرچه ریمل را روی یک حوله یا دستمال کاغذی بکشید تا از جمع شدن حجم انبوهی از ماده ریمل روی فرچه جلوگیری کنید و مقدار مناسبی از آن را به مژه‌ها بمالید.

برخی از افراد با استفاده از ۲ نوع ریمل روی هم سعی می‌کنند مژه‌هایی پرپشت‌تر داشته باشند. امتحان کردن این کار هم ضرر ندارد.

استفاده از مژه مصنوعی

برای پرپشت شدن مژه می‌توانید از کاشت مژه‌ (مژه مصنوعی) هم استفاده کنید. برای این کار یا باید شخصا به فروشگاه‌ها مراجعه و مژه مصنوعی خریداری کنید یا می‌توانید به سالن‌های زیبایی بروید و از آنها بخواهید که برای‌تان مژه مصنوعی بکارند:

ابتدا باید اندازه‌ی مژه مصنوعی را با قیچی به طول مورد نظر خود دربیاورید. اگر بلند است، آن را کوتاه کنید. برای چسباندن آنها هم از چسبی مخصوص این کار استفاده کنید.

در انتهای ریشه باید چسب بیشتری بزنید تا مژه مصنوعی جدا نشود. از موچین برای قرار دادن مژه مصنوعی در جای مناسب کمک بگیرید. چشمتان را در هنگام مژه گذاشتن ببندید و تا خشک شدن چسب مژه مصنوعی، چشم‌ها را بسته نگه دارید.

استفاده از پودر تثبیت آرایش یا پودر بچه

از مقدار مناسبی ریمل برای پوشاندن مژه‌ها استفاده کنید. فرچه ریمل را روی مژه عقب و جلو ببرید:

حالا باید مژه‌ها را به کمک یک قلم‌مو یا انگشتان دست با پودر فیکساتور آرایش یا پودر بچه بپوشانید به طوری‌که مژه‌ها سفید شوند؛

پودری که در اطراف چشمتان پاشیده را به آرامی با قلم‌مویی نرم پاک کنید و روی مژه‌ها، باز هم ریمل بزنید. سپس با کمک یک شانه مخصوص مژه یا بُرس کوچک، از گلوله شدن ریمل روی مژه‌ها جلوگیری کنید.

استراحت دادن به مژه‌ها

اگر برای پرپشت شدن مژه از مواد آرایشی زیاد استفاده کنید، احتمال اینکه کلا آسیب دیدن مژه‌هایتان بیشتر می‌شود:

گاهی به مژه‌ها استراحت بدهید. زیرا استفاده روزانه از ریمل می‌تواند موجب خشکی آنها شود. از ریمل‌های ضد آب هم فقط در مناسبت‌های خاص استفاده کنید چراکه استفاده‌ی مدام از این ریمل‌ها نیز مژه‌هایتان را خشک می‌کند.

مژه مصنوعی در بلندمدت به مژه‌ها آسیب می‌رساند و آن را خشک و شکننده می‌کند. استفاده از مواد شیمیایی آرایشی یا فرمژه هم می‌تواند باعث نازک‌ شدن و شکنندگی مژه‌ها شود.

استفاده از سرم تقویت مژه

سازندگان سرم‌های تقویتی مژه ادعا می‌کنند که این سرم‌ها باعث پرپشت شدن مژه و بلندی آن می‌شوند:

برخی از ریمل‌ها هم حاوی سرم‌ تقویت مژه هستند و بهتر است از آنها استفاده کنید.

شیوه‌ی استفاده از سرم مانند استفاده از ریمل است و در کنار ریمل می‌تواند موجب پرپشت شدن مژه شود.

۳.مراقبت از مژه ها

شانه زدن مژه

با شانه زدن مژه می‌توان باعث رشد بهتر آن شد و از تجمع گرد و غبار و مسدود شدن منافذ در این قسمت جلوگیری کرد:

با شانه زدن مژه‌ها، امکان بهبود گردش خون در محل رویش مژه‌ها و فولیکول‌های مو بیشتر می‌شود. برس مخصوص مژه یا فرچه‌ی تمیز ریمل را به چند قطره وازلین یا روغن ویتامین E آغشته کنید و با آن مژه‌ها را شانه کنید. این کار به پرپشت شدن مژه‌ها کمک کند.

مژه‌ها را به مدت ۵ دقیقه و دو بار در روز از ریشه تا نوک شانه بزنید تا شاهد اثرات مثبت این کار باشید.

نوشیدن آب

سعی کنید زیاد آب بنوشید. آب ماده‌ای خنثی است که به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند:

هیچ ضرری در نوشیدن آب زیاد وجود ندارد. آب باعث درخشش پوست و مو می‌شود و مژه‌ها را هم پرپشت‌تر می‌کند.

مصرف روزانه‌ی ویتامین‌ها، بخصوص ویتامین B نیز اثرات مثبتی دارد. در رژیم غذایی‌تان از چربی‌های مغذی مانند: آووکادو، زیتون و بادام استفاده کنید. این مواد حاوی امگا ۳ هستند که به پرپشت شدن مژه کمک می‌کنند. پروتئین موجود در خوارکی‌هایی نظیر گوشت، مرغ و تخم‌مرغ هم برای رشد مژه‌ها مفید است.

نمالیدن چشم ها

برای داشتن مژه‌هایی پرپشت و زیبا باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. مالیدن چشم‌ها یکی از کارهای مضری است که به مژه‌ها آسیب می‌زند:

مالیدن چشم‌ها به آنها فشار می‌آورد و مژه‌ها را کم‌پشت‌تر می‌کند. با مالیدن چشم‌ها انگار با یک عدد قیچی به جان مژه‌هایتان افتاده‌اید.

کشیدن مژه‌ها یا با ناملایمتی پاک کردن آرایش چشم‌ها هم باعث خراب شدن مژه‌ها می‌شود.

پاک کردن آرایش چشم ها پیش از خواب

همیشه باید آرایش چشم‌تان را به‌دقت و با آرامی پاک کنید. همه‌ی مواد آرایشی را به کمک یک پاک‌کننده‌ی آرایشی تمیز کنید:

برای پاک کردن آرایش چشم می‌توانید از روغن‌های مفیدی که خواص تقویتی هم دارند، استفاده کنید.

به‌جای استفاده از آب و صابون که موجب خشکی مژه می‌شوند، باید از پاک‌کننده‌ها آرایشی معتبر و بهداشتی استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید