سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه نفرت نخست‌وزیر انگلیس از روسیه به‌صورت متقابل در مسکو نیز هست، گفت بحران سیاسی در لندن برای روسیه اهمیتی ندارد.

 واکنش کنایه آمیز روسیه به استعفای بوریس جانسون

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس از روسیه خوشش نمی‌آمد و مسکو هم علاقه‌ای به او نداشت.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره بحران سیاسی در لندن گفت که ساکنان انگلیس باید خودشان کار دولت خود را ارزیابی کنند و این بحران اهمینی برای کرملین ندارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «یک سیستم سیاسی بسیار پیچیده [در انگلیس] وجود دارد و فردی که اصلاً از حمایت عمومی برخوردار نیست، می‌تواند دولت این کشور را رهبری کند».

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه جانسون یکی از همین سیاستمدارانی است که بدون حمایت مردمی، سکان‌دار هدایت دولت انگلیس است، تحلیل کرد: «استعفای نخست‌وزیر به عنوان نشانه‌ای از شکست لفاظی‌های ضد روسی او است».

طبق این گزارش، پسکوف با ابراز امیدواری برای اینکه روزی افرادی که تخصص سیاسی بیشتری دارند در انگلیس به قدرت برسند، افزود: «در مورد خود آقای جانسون، او چندان از ما خوشش نمی‌آید. ما هم از او خوشمان نمی‌آید».

وی با بیان اینکه بحران دولتی در انگلیس ممکن است برای کرملین اولویت نداشته باشد، اما اظهار داشت که توجه مسکو به آن جلب شده است.

این مقام روس اضافه کرد: «البته وضعیت بریتانیا، بحران دولتی نمی‌تواند اولویت کار ما باشد. بالاخره ما در درجه اول دنبال اتفاقاتی هستیم که در کشورمان می‌گذرد. اما البته که ما به بحران دولت لندن هم توجه داریم. بحران دولتی در آنجا بسیار گسترده است، ما آن را می‌بینیم».

در ادامه، با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره اظهارات «روسلان کاسیگین» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس مبنی بر احتمال آغاز جنگ با لهستان، جواب آن را به ارتش روسیه واگذار کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام روس توضیح داد: «این سوال باید توسط همکاران نظامی ما پاسخ داده شود».

پیش از این، کاسیگین تهدید کرده بود که در صورت انجام شدن اقدام تحریک‌آمیز علیه این کشور، پاسخ مینسک نیز متناسب خواهد بود و به زیرساخت‌های نظامی لهستان حمله می‌کند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید