معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در صورتیکه تحریم‌ها علیه ایران لغو شود،تهران آمادگی خواهد داشت به اجرای این توافق هسته‌ای بازگردد.

به محض لغو تحریم‌ها ایران آماده بازگشت به برجام است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در صورتیکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی لغو شود، ایران آمادگی خواهد داشت به اجرای این توافق هسته‌ای بازگردد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز آمادگی مسکو برای اجرای برجام در صورت احیا تصریح کرد که ایران اعلام کرده است که به محض لغو تحریم‌ها، آماده بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای است.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، ریابکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت که وی در این سفر به موضوع هسته‌ای ایران نیز اشاره خواهد کرد.

معاون لاوروف در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که برنامه هسته‌ای ایران و تمامی چیزهای مرتبط با آن قطعاً در دستورکار او قرار داشته باشد و همچنین مسائل امنیتی در منطقه خلیج فارس نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

وی در عین حال درباره آمادگی واشنگتن برای اعتراف به این که ایالات متحده مسیر فشار حداکثری علیه ایران را تغییر نداده است، ابراز تردید کرد و ادامه داد که تهران آمادگی خود را برای اجرای کامل توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

ریابکوف در این خصوص گفت: «دولت آمریکا تا چه حد حاضر است اعتراف کند که هنوز آن چه را که از دولت ترامپ به ارث برده است و فشار حداکثری علیه ایران نام دارد، رها نکرده است و به سمت پایبندی کامل به مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل حرکت نکرده است. من قصد قضاوت کردن ندارم».

ریابکوف در ادامه همچنین بر لزوم اجرای برجام تأکید کرد و گفت پس از احیای توافق هسته‌ای، روسیه مصمم است تا سهم خود را در روند احیای برجام، ایفا کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «روسیه، به نوبه خود مصمم است تا بخشی از سهم خود را در فرایند اجرای برجام پس از احیای این توافق به شکل پارامترهای اولیه‌اش ایفا کند».

وی تصریح کرد که روسیه جنبه های خاصی از اجرای برجام را در پس ذهن خود دارد که ریابکوف اطمینان داد که آماده بازگشت به آن خواهد بود.

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌الملی مستقر در وین تصریح کرد اگر آمریکا واقعاً به احیای برجام متعهد است باید موضعی مفیدتر و دوستانه‌تر اتخاذ کند.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به توییت اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد و نوشت: «واقعاً زمان آن رسیده است که ایالات متحده اگر واقعاً متعهد به احیای برجام است، در مسیر مذاکرات وین موضعی مفیدتر و دوستانه‌تر اتخاذ کند».

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید