گروه تروریستی داعش اعلام کرد حمله عصر سه‌شنبه به زندان "ابوجا" در پایتخت نیجریه که به فرار ۸۷۹ زندانی منجر شد، از سوی این گروه بوده است.

عامل حمله به زندانی در نیجریه مشخص شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: خبرگزاری وابسته به گروه تروریستی داعش در حساب کاربری خود در تلگرام مسؤولیت حمله به زندان ابوجا در پایتخت نیجریه را که به فرار ۸۷۹ زندانی انجامید، برعهده گرفت.

پیشتر یکی از مسؤولان وزارت کشور نیجریه اعلام کرده بود، پس از این حمله که گمان می‌رفت افراطی‌های گروه بوکوحرام آن را انجام دادند، حدود ۴۴۰ زندانی هنوز فراری هستند.

او افزود: ۶۴ تن از زندانی‌های فراری از اعضای بوکو حرام بودند.

ساکنان این منطقه نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که در نزدیکی زندان کوجی در بیرون منطقه ابوجا انفجارهای شدید و تیراندازی انجام شد و نیروهای امنیتی خیابان‌های اطراف را محاصره کردند.

یک منبع نیجریه‌ای اعلام کرد، زمانی که گروهی از افراد مسلح با استفاده از مواد منفجره وارد زندان شدند، یکی از مسؤولان امنیتی کشته شد.

یکی از ساکنان منطقه ابوجا اظهار کرد: صدای تیراندازی را در خیابان شنیدیم و گمان کردیم یک گروه سارق مسلح هستند، پس از تیراندازی انفجار اول انجام شد؛ سپس صدای انفجار دوم آمد و پس از آن انفجار سوم رخ داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید