عربستان احتمالا با برگزاری نشست سه‌جانبه با هیات‌های آمریکایی و اسرائیلی در جریان یا مدتی پس از سفر هفته آینده جو بایدن موافقت می‌کند.

احتمال برگزاری نشستی میان عربستان و رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، یک رسانه صهیونیستی در حالیکه نشانه‌ها از عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی پر رنگ‌تر شده، از احتمال نشست بین دو طرف با حضور آمریکا خبر داد.

خبرنگار رویترز در قدس اشغالی با انتشار صفحه اول نسخه چاپی روزنامه یدیعوت آحارونوت این خبر را باز نشر کرد.

در این گزارش آمده است: عربستان احتمالا با برگزاری نشست سه جانبه با هیات‌های آمریکایی و اسرائیلی در جریان یا مدتی پس از سفر هفته آینده جو بایدن (رییس جمهوری آمریکا) موافقت می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی از ایال هولاتا مشاور امنیت ملی، دیوید بارنیا رییس موساد و آلون اوشپیز مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان اشخاص احتمالی برای حضور در هیات اسرائیلی نام برده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و سپس عربستان سفر خواهد کرد.

بخشی از سفر بایدن به عربستان سعودی روی نشست سران عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، قطر، عمان، مصر، اردن و عراق متمرکز خواهد شد.

بخش دوم در ارتباط با روابط دوجانبه خواهد بود و بر ترمیم روابط، نیاز واشنگتن به افزایش تولید نفت از سوی عربستان و مراحل عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل تمرکز خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نیز اعلام کرده است که در سفر آتی بایدن به منطقه، یک قرارداد امنیتی بزرگ بین اسرائیل و عربستان رونمایی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید