به گفته میشل عون، رییس‌جمهور لبنان، پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد.

پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به زودی حل می‌شود

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رأی الیوم نوشت: «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که مسئله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به زودی حل و فصل خواهد شد و این راه حل مورد رضایت همه طرف‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: حل و فصل ترسیم مرزهای دریایی به نفع همه است و در چنین مسئله‌ای باید طرفین از راه حل ارائه شده راضی باشند در غیر این صورت هر اقدام به مثابه دست اندازی خواهد بود.

عون ادامه داد: می‌توانم بگویم که در زمان کوتاهی این مسئله حل خواهد شد، به اعتقاد من در آستانه تفاهم با آمریکایی‌ها به عنوان طرف میانجی میان لبنان و رژیم صهیونیستی قرار داریم و در این خصوص فضای مثبتی حاکم است که اگر اینگونه نبود باید مذاکرات را متوقف می‌کردیم.

وی درباره اینکه آیا راه حل مطرح شده موضع رسمی و یکپارچه لبنان است، گفت: البته که اینگونه است ما چارچوب تفاهمی را که می‌خواهیم مشخص کردیم و رایزنی با سایر طرف‌ها بر این اساس جریان دارد.

پیشتر یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرده بود که بیروت از آمریکایی‌ها خواسته است که رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف هر گونه فعالیت در منطقه دریایی مورد مناقشه کند. منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، گفت: مذاکرات با آموس هوکشتاین، میانجی گر آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم میان تل آویو و بیروت، سازنده و مفید بود.

‌گفتنی است چند روز پیش حزب الله لبنان در پی ادامه تعلل آمریکا و رژیم صهیونیستی در مذاکرات ترسیم دریایی، که با آغاز عملیات استخراج گاز از میدان کاریش (در مناطق مورد منازعه دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی) همراه شده است، سه فروند پهپاد را بر فراز این میدان گازی به پرواز درآورد، مسأله‌ای که با ترس و وحشت صهیونیست‌ها همراه شد و برخی تحلیلگران این رخداد را عامل تحرک بخش به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه عنوان کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید