دیدار دوجانیه وزرای امور خارجه سوریه و کوبا در حاشیه جشن‌های شصتمین سالگرد استقلال الجزایر برگزار شد.

وزرای خارجه سوریه و کوبا دیدار کردند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از المیادین نوشت: وزیر امور خارجه کوبا که برای حضور در مراسم جشن‌های شصتمین سالگرد استقلال الجزایر به این کشور سفر کرده است، با همتای سوری خود دیدار و بر استحکام و عمق روابط دوستانه و همبستگی بین کاراکاس- دمشق تأکید کرد.

«برونو رودریگز» در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به این دیدار نوشت: با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار کردم. دو طرف بر روابط دوستانه و همبستگی تاریخی بین دو کشور تأکید کردیم.

وی در ادامه افزود که با فیصل المقداد درباره مسائل و موضوعات مورد توجه دو کشور در سطح دو جانبه و بین المللی رایزنی و طرفین برای تداوم تقویت روابط سیاسی ابراز تمایل کردند.

وزیر خارجه کوبا همچنین تصریح کرد که سفرش به الجزایر برای حضور در مراسم سالگرد استقلال الجزایر فرصت خوبی برای تداوم تقویت روابط تاریخی بین دو کشور است. رودریگز از مقامات الجزایر به علت دعوت از او برای حضور در مراسم رژه نظامی به مناسبت سالگرد استقلال این کشور قدردانی کرد.

گفتنی است که الجزایر از زمان استقلال از استعمار فرانسه در اوایل دهه ۱۹۶۰ دوستی قوی و محکمی با کوبا داشته است و الجزایر اولین کشوری بود که در سال ۱۹۶۳ متخصصان بهداشتی دائمی را به هاوانا فرستاد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید