دعاهای مشهور بسیاری در کتاب آسمانی وجود دارد یکی از معروف‌ترین دعاها آیت‌الکرسی است. که معجزات فراوانی دارد.

معجزات و فضیلت‌های آیت‌الکرسی

 فرهنگ و هنر: معجزات آیت الکرسی در بخش انتهایی این مجموعه به اثرات آیت الکرسی در زمینه ی رفع بلایا و برآورده شدن حاجات و همچنین دهها خواص دیگر از آیت الکرسی اختصاص دارد.

معجزات آیت الکرسی در بخش سوم شما را از فضیلت ها و معجزات بی شمار آیت الکرسی در نماز و.. مطلع می سازد.

آیة الکرسی در تنهایی

از معصوم رسیده است که فرمود:هر کس تنها در خانه‎ای شب را به سر برد، باید آیة الکرسی را بخواند و باید بگوید:بارخدایا! هراسم را آرام کن و ترسم را بیاسای و در تنهایی کمکم کن.  

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر نیز خوشتان خواهد آمد: 
سه دعایی که مستجاب می‌شود
عید قربان در احادیث و روایات
روش های دفع چشم زخم
درمان چشم زخم و دوری از آن با دعایی مجرب

آغاز سفر با آیة الکرسی

 امام صادق (علیه‎السلام) فرمود:سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیة الکرسی آغاز کن. 

هنگام عزیمت به سفر

 از موسی کاظم (علیه‎السلام) روایت شده است:اگر فردی عازم سفر است، بر در خانه‎اش رو به مسیری که می‎رود، بایستد و سوره حمد و آیة الکرسی را به سمت مقابل، چپ و راست بخواند.

دعای بعد از آیة الکرسی

 از امام صادق (علیه‎السلام) نقل است که فرمودند:هر کس در سفر، آیة الکرسی را در هر شب بخواند، خود و همراهانش سالم بمانند و سپس بگوید:اللهم اجعل مسیری عبرا و صمتی تفکرا و کلامی ذکرا؛ خداوندا! سیر مرا وسیله عبرت، و سکوتم را وسیله تفکر، و سخنم را ذکر قرار ده. 

معجزات آیت الکرسی

از امیرالمؤ منین علی (علیه‎السلام) روایت شده است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هر گاه غم و اندوهی برایش ایجاد می‎شد، بعد از خواندن آیة الکرسی این دعا را می‎خواند و می‎فرمود:مسلمانی نیست که این دعا را سه بار بخواند، مگر آن که درخواست خود را به دست آورد.

یا حَیُّ یا قَیِوم، یا حَیّا لایَموت، یا حَیَّ لا اِلهَ اِلا انت کاشِفَ الهَمّ، مُجیبَ دَعوة المُضطَرین، اَسالُکَ بِانَّ لکَ الحَمد لا اِله اِلا انت، المَنّان، بَدیع السموات والارض، ذوالجلال و الاکرام، رَحمان الدنیا والاخرة و رَحیمها ربِّ ارحَمنی رَحمَةً تُغنینی بِها عَن رَحمةٍِ مِن سِواکَ یا ارحمَ الراحمین. 

  

اثر تلاوت آیة الکرسی هنگام خواب

 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:هر کس آیة الکرسی را در هنگام خواب قرائت کند، خدا او را و خانه‎اش و خانه همسایگانش را، ایمن خواهد کرد. 

 از پیغمبر گرامی (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند:هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش مورد قبول قرار می‎گیرد و در امان خدا خواهد بود.  

ثواب آیة الکرسی بعد از وضو

 از امام باقر (علیه‎السلام) روایت شده که فرمودند:هر کس بعد از وضو گرفتن یک بار آیة الکرسی بخواند، خدا ثواب چهل سال عبادت را به او عطا کند و مقامش، چهل درجه بالا می‎رود. 

جهت رفع حاجت

 از امیرمؤمنان علی (علیه‎السلام) روایت شده است که فرمودند:هر گاه یکی از شما حاجتی داشت، صبح پنج‎شنبه در طلب آن برود، زیرا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در دعا گفت:خدایا، در بیرون رفتن امتم در بامداد پنج‎شنبه برکت قرار ده و چون از منزل برون رفت، آیات سوره آل عمران و آیة الکرسی و سوره قدر را بخواند. 

قرائت آیة الکرسی بعد از هر نماز

 از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند:هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز بخواند، هفت آسمان شکافته گردد و به هم نیاید تا خدا به سوی خواننده‎اش نظر رحمت افکند و پس از آن فرشته‎ای را برانگیزد که از آن هنگام تا فردای آن روز، کارهای خوبش را بنویسد و کارهای بدش را محو نماید. 

دفع آفت از مال و جان

 امام زین العابدین (علیه‎السلام) نقل می‎نماید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:کسی که چهار آیه اول سوره بقره، آیة الکرسی، و دو آیه بعد از آن و سه آیه آخر این سوره را قرائت نماید، خودش و مالش دچار هیچگونه آفتی نخواهد شد، شیطان به او نزدیک نشده و قرآن را فراموش نخواهد کرد. 

امام رضا (علیه‎السلام) فرمود:کسی که به هنگام خواب آیة الکرسی بخواند، ان شاءالله از فلج شدن ترسی نخواهد داشت. و هر کس آن را پس از هر نمازی بخواند، هیچ گزنده زهرداری به او آسیب نخواهد رساند.

حفاظت از گزندها

 امام کاظم (علیه‎السلام) فرمود:هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند، به او هیچ گزند و ضرری نرسد.  

معجزات آیت الکرسی در کفاره گناهان

 امام صادق (علیه‎السلام) فرمود:هر کس بعد از نماز جمعه، وقتی که سلام می‎دهد، حمد را یک بار، سوره توحید را هفت بار، سوره فلق هفت بار، سوره ناس را هفت بار و آیة الکرسی، آیه سخره؛ ان ربکم الله الذی خلق السموات  و آیه ما قبل آخر سوره توبه؛ لقد جاءکم رسول من انفسکم را بخواند، کفاره گناهان او از آن جمعه تا جمعه دیگر خواهد بود. 

ارزش آیة الکرسی در نماز مستحبی

 امام صادق (علیه‎السلام) فرمود:کسی که در هر رکعت از نماز مستحبی خود، سوره توحید، قدر و آیة الکرسی را بخواند، خداوند عمل او را بهترین اعمال خواهد دانست، مگر کسی که مانند او و بیش از او این عمل را انجام دهد.  

ذکر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بستر خواب

 از محمد بن مروان روایت شده است که امام صادق (علیه‎السلام) فرمود:آیا به شما گزارش ندهم آنچه را که شیوه رسول گرامی خدا (صلی الله علیه و آله) بود که هرگاه ایشان به بستر خواب می‎رفت، چه می‎فرمودند؟ گفتم:چرا. فرمود:آیة الکرسی را می‎خواند و می‎گفت:آمنت بالله و کفرت بالطاغوت؛ بار خدایا! مرا در خواب و بیداری‎ام حفظ فرما. 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید