دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان ضمن بیان اینکه کسانی که نان دولت را می‌خورند باید هنجارها را رعایت کنند، اظهار داشت که حجاب فقط مخضوض خانم ها نیست و آقایان هم باید توجه لازم را به این مقوله داشته باشند.

آقایان هم باید حجاب را رعایت کنند
به گزارش سلام نو، ایسنا نوشت: دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان گفت: حجاب مخصوص زنان نیست، بلکه آقایان هم باید توجه لازم به این موضوع را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سجاد ناصر ظهر امروز (۱۴ تیرماه) در نشست خبری با بیان اینکه ما مخالف خشونت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، اظهار کرد: بحث حجاب از زیرشاخه‌های عفاف است. امروز مشکلاتی از این جهت داریم اما قرار بر بگیر و ببند نیست، بلکه ما دنبال کار فرهنگی و تبیینی هستیم.

وی‌ تصریح‌ کرد: عمومی شدن تذکر لسانی مدنظر بوده و اعتمادسازی با دستگاه‌های اجرایی آغاز خواهد شد. کسانی که نان دولت را می‌خورند باید هنجارها را رعایت کنند. بسیاری از مشکلات ما ناهنجاری‌هایی است که در سطح شهر بوده و بخشی از این افراد کارمندان دولت هستند.

این مسئول با بیان اینکه ما به دنبال متوقف شدن رشد فزاینده ناهنجاری‌ها هستیم، افزود: در گام بعدی ارائه برنامه‌ها بوده و این کار با دقت در حال انجام است. همه مسئولان باید به این مورد توجه جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: کار این ستاد، فرهنگی است و ما به دنبال ایجاد مزاحمت و گیر دادن نیستیم. این ستاد، ستاد معروف بوده و بحث مودت دوستی است نه‌مچ‌گیری.

این مسئول با اشاره به اینکه ورود آگاهانه در این حوزه حائز اهمیت است، گفت: ما بی‌حجاب نداریم، بدحجاب داریم و باید فرهنگ را در این رابطه توسعه دهیم. باید بپذیریم حجاب مانع نیست و برای امنیت خودمان است.

ناصر با بیان اینکه کار ما فرهنگی است و همه ما به‌ویژه مسئولان باید اول از خود و خانواده شروع کنیم، ادامه داد: اولین گام در این زمینه احیای امید در جامعه است، به همین خاطر با کار فرهنگی می‌توانیم این کار را پیش ببریم. برای ما بحث پیشگیری نیز مهم است. در این راستا نباید اهمیت فضای مجازی را نادیده گرفت، اهمیت فضای مجازی به اهمیت خود انقلاب است و باید به این‌ نکته توجه کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، به پیشنهاد ستاد در رابطه با شکل‌گیری تشکل مردمی اشاره کرد و یادآور شد: در گام نخست، کار در ادارات آغاز شده و در مرحله بعد صنوف نیز به این چرخه وارد می‌شود، البته امور منطبق با فرهنگ و ظرفیت مناطق خواهد بود.

وی با بیان اینکه بحث محلات بر محور مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: خانواده اولین واحد اجتماعی است که در درون باید درست شود و بعد از آن باید به‌ دنبال اصلاح جامعه باشیم. حریم و آبروی مومن برای ما بسیار مهم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کار قرارگاه عفاف و حجاب را نباید سیاسی کرد، خاطرنشان کرد: باید ‌مواظب مرزهای فرهنگی بوده و از ظرفیت همه افراد استفاده کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید