مقامات طالبان گفته‌اند از دولت هند می‌خواهند تا دانشجویان افغانی را که می‌خواهند تحصیل خود را در هند از سر بگیرند، به این کشور بازگرداند. 

درخواست طالبان برای تسهیل بازگشت دانشجویان افغان به هند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تایمز آف ایندیا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، اعلام کرد این کشور از دولت هند می‌خواهد، از سرگیری حضوری کلاس‌های دانشجویان افغانستانی را سرعت بدهد.

مقامات طالبان گفته اند از دولت هند می خواهند تا دانشجویان افغانی را که می خواهند تحصیل خود را در هند از سر بگیرند، به این کشور بازگرداند. 

این اطلاعیه پس از ملاقاتی بود که روز دوشنبه دانشجویان با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان داشتند، منتشر شد. این دانشجویان خواستار بازگشت زودهنگام به هند و از سرگیری کلاس های خود شدند، این کلاس ها به دلیل همه گیری بیماری کرونا، به حالت تعلیق درآمده و به صورت آنلاین برگزار شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در توییتی نوشت: متقی از دانشجویان با عنوان سرمایه های کشور، یاد کرد و به آنها اطمینان داد که نهایت تلاش خود را برای بازگشت و تکمیل تحصیلاتشان به کار خواهد گرفت. متقی تاکید کرد که این موضوع با سفارت هند در کابل بررسی خواهد شد.

هند به تازگی و پس از تضمین‌های طالبان مبنی بر ایجاد امنیت، دیپلمات‌های خود را به سفارت هند در کابل اعزام کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید