وزارت خارجه و دارایی ژاپن از تصمیم این کشور برای اعمال ممنوعیت صادرات علیه ۹۰ سازمان از روسیه و بلاروس خبر داد.

اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ۹۰ سازمان روسی و بلاروسی از سوی ژاپن

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: براساس مدرکی که توسط وزارت دارایی ژاپن منتشر شده، وزارت امور خارجه این کشور ممنوعیت صادرات را علیه ۶۵ سازمان روسی و ۲۵ سازمان بلاروسی اعمال می‌کند.

علاوه بر این، ژاپن محدودیت‌هایی را درخصوص حسابرسی و خدمات مشاوره مدیریت علیه روسیه اعمال و این کشور را از فهرست کشورهای معتمد خارج می‌کند. این تصمیم از تاریخ ۵ سپتامبر اجرایی خواهد شد.

در این سند آمده است که توکیو شش سازمان و ۵۷ فرد روسی از جمله «ولادیمیر سالدو»، رئیس اداره نظامی-مدنی منطقه‌ خرسون و «کریل استرموسوف» معاون این رئیس، معاون نخست وزیر روسیه و همچنین بستگان «الکسی مورداشوف» سهامدار ارشد و رئیس شرکت فولاد "سیورستال" را تحریم کرده است.

به موجب این تحریم‌ها، اگر این افراد در ژاپن دارایی داشته باشند، دارایی‌های آن‌ها مسدود می‌شود و همچنین ژاپن تجارت مالی با این افراد و سازمان‌ها را ممنوع اعلام می‌کند.

همچنین وزارت دارایی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ژاپن واردات طلای روسی را ممنوع می‌کند.» این وزارتخانه افزود که زمان اجرایی شدن این تصمیم را بعدا اعلام خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید