براساس گزارش سخنگوی گارد ملی ازبکستان، ۵۱۶ نفر در روزهای اول و دوم ژوئیه (۱۰-۱۱ تیر) دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند، برخی از آنان به جریمه اجرایی محکوم شدند و آزاد شدند.  

۱۸ کشته در جریان ناآرامی‌ها در ازبکستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، گارد ملی و دفتر دادستان عمومی ازبکستان در گزارشی به آژانس اطلاعات و ارتباط جمعی از مجروح شدن ۲۴۳ و کشته شدن ۱۸ نفر از شروع ناآرامی‌ها در «نوکوس» خبر داد.

به نقل از روزنامه «تاشکند تایمز» براساس گزارش سخنگوی گارد ملی ازبکستان ۵۱۶ نفر در روزهای اول و دوم ژوئیه (۱۰-۱۱ تیر) دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند، برخی از آنان به جریمه اجرایی محکوم شدند و آزاد شدند.  

در شب‌های سوم و چهارم ژوئیه نیز ۱۱۰ نفر دیگر به دلیل تخطی از مقررات منع رفت و آمد که از ساعت ۲۱ شب تا ۷ صبح برقرار است بازداشت شدند و ۱۲ وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل شد.  

در این میان برخی افراد گارد ملی نیز به سختی مجروح شدند و یکی از سربازان کاراکال پاک با گلوله ای در قفسه سینه اش مجروح شد.  

سخنگوی گارد ملی در پایان سخنانش گفت. از روز گذشته تمامی فروشگاه ها، نانوایی ها، بانک ها، نهادهای دولتی و بیمارستان ها به  کار بازگشتند و آب، سوخت و گاز مانند معمول در اختیار مردم قرار می‌گیرد.  

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان با اعلام وضعیت اضطراری یک ماهه روز شنبه درحالی وارد جمهوری خودمختار قاراکالپاق ازبکستان شد که به مردم وعده اصلاحات قانونی در مواردی را داد که موجب تضعیف این منطقه شده است.  

در قانون حال حاضر ازبکستان، جمهوری خودمختار قاراکالپاقستان به عنوان قلمرویی درون ازبکستان توصیف می‌شود که می‌تواند با همه‌پرسی از خاک این کشور جدا شود. در قانون اساسی جدید ازبکستان که اخیرا به همه‌پرسی گذاشته شد و تا چند ماه آینده اجرایی می‌شود، به جمهوری خودمختار کاراکالپاکستان اجازه و حق جدایی داده نمی‌شود.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید