رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: خیلی واضح است نمی‌توانیم همان بحث‌های قدیمی را مجدد از سر بگیریم.

رهبر حزب کارگر انگلیس: بحث پیوستن دوباره به اتحادیه اروپا مطرح نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس طی مصاحبه‌ای با کریس میسون، سردبیر سیاسی بی‌بی‌سی، عنوان داشت: «انگلیس به برنامه‌ای جهت رشد مجدد اقتصاد خود احتیاج دارد. ما می‌خواهیم به سمت جلو حرکت کنیم، نه به سمت عقب. در نتیجه بحث پیوستن دوباره به اتحادیه اروپا مطرح نیست. خیلی واضح است نمی‌توانیم همان بحث‌های قدیمی را مجدد از سر بگیریم؛ تمامی آن مسائلی که طی سالهای گذشته منجر به تشویش بسیار زیاد شده بود.»

برخی‌ها به گمانه‌زنی‌های خود مبنی بر اینکه "بریگزیت" به اقتصاد انگلیس صدمه زده است، ادامه می‌دهند، اما این در حالیست که کر استارمر با فشارهایی از سوی افرادی از جمله «صادق خان»، شهردار لندن مواجه شده است؛ شهرداری که تلاش می‌کند تا انگلیس به بازار واحد اتحادیه اروپا بازگردد.

روز دوشنبه، این شهردار به بی‌بی‌سی گفته که با موضع حزب کارگر درخصوص "بریگزیت" مخالف است و خاطرنشان کرد: «آینده کشور در حالی به بهترین شکل تامین می‌شود که عضوی از این بازار واحد باشد.»

افراد دیگری در حزب هستند که نظرات مشابهی دارند، از جمله این افراد می‌توان به «آنا مک‌مورین»، وزیر دولت در سایه انگلیس اشاره کرد که اخیرا در یک جلسه خصوصی گفته بود که امیدوار است انگلیس به بازار واحد اتحادیه اروپا بازگردد.

اما رهبر حزب کارگر انگلیس طی یک سخنرانی در اندیشکده حامی اتحادیه اروپا، "مرکز اصلاحات اروپایی" این رویکرد را رد کرد و افزود: «برخی هستند که می‌گویند، نیازی به اجرای "بریگزیت" نداریم، ما باید آن را معکوس کنیم. شما اگر دائما بر بحث‌های گذشته متمرکز شوید، نمی‌توانید به جلو حرکت کنید و تغییراتی را انجام دهید.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید