یکی از ویژگی‌های جالب و چالش برانگیز زبان فرانسه، قائل شدن جنس برای اسامی است. در زبان فرانسه اسامی دارای جنس گرامری مونث و مذکر بوده و هر کدام قوانین خاص خود را می‌طلبند.

آموزش زبان فرانسه - بهترین روش های یادگیری زبان فرانسه + دانلود فیلم آموزش زبان فرانسه

یادگیری و آموزش زبان فرانسه نسبتاً ساده است اما برای تلسط در آن باید تلاش خود را به‌کار گرفت. زبان فرانسوی یکی از شیرین‌ترین زبان‌های دنیا بوده که طرفداران و گویشوران زیادی در کشورهای مختلف دارد. معمولاً اشخاصی که زبان مادریشان انگلیسی بوده و یا با انگلیسی آشنایی دارند، یادگیری زبان فرانسه برای آن‌ها ساده‌تر است. چرا که واژگان مشابه زیادی بین انگلیسی و فرانسوی وجود داشته و این موضوع می‌تواند سبب افزایش سرعت یادگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان شود. در ادامه این مقاله اطلاعاتی راجع به جنبه‌های مختلف زبان فرانسه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

فرانسه؛ زبان هنر و ادب

اگر دانشجوی زبان فرانسه هستید و یا هنوز تصمیم به یادگیری و آموزش زبان فرانسه نگرفته‌اید، جالب است بدانید که زبان فرانسه تحت عنوان «زبان عشق» در سراسر جهان شناخته می‌شود. در اوایل قرن ۲۱ فرانسه زبان رسمی بیش از ۲۵ کشور جهان بود. جالب است بدانید که زبان فرانسه به غیر از فرانسه، در کانادا بیش از ۷.۳ میلیون نفر، در بلژیک بیش از ۳.۹ میلیون نفر، در سوئیس بیش از ۱.۸ میلیون، در موناکو حدود ۸۰ هزار نفر، در ایتالیا حدود ۱۰۰ هزار و در ایالات متحده حدود ۱.۳ میلیون نفر تحت عنوان زبان اول مردم شناخته می‌شود.

علاوه بر آمار یاد شده، بیش از ۴۹ میلیون آفریقایی در کشورهایی همچون بنین، بورکینافاسو، بروندی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، جیبوتی، گینه استوایی، گابن، ماداگاسکار، مالی، مراکش، سنگال و تونس از زبان فرانسه به عنوان زبان اول یا دوم خود برای ارتباطات روزمره استفاده می‌کنند. همچنین میلیون‌ها نفر از ساکنان ویتنام، لاوس و کامبوج نیز فرانسه را به عنوان زبان ملی و اصلی خود می‌شناسند.

آموزش زبان فرانسه

نقش آموزش زبان فرانسه در ایران

جالب است بدانید که زبان فرانسه در ایران پس از زبان انگلیسی دومین زبان محبوب به‌شمار می‌رود. اگر بخواهیم نگاهی به گذشته بیاندازیم باید بگوییم که پیشینه زبان فرانسه در ایران به دوران مشروطه برمی‌گردد. در آن زمان بسیاری از ایرانیان برای ادامه تحصیلات آکادمیک خود به فرانسه مهاجرت می‌کردند که این موضوع سبب وام‌گیری واژگان مختلف از زبان فرانسه و ورود آن‌ها به زبان فارسی شد. در بسیاری از موارد شاهد استفاده ایرانیان از واژگان فرانسوی هستیم. گفتنی است که به قدری امروزه از این واژگان استفاده می‌شود که حتی نمی‌دانیم آن‌ها متعلق به زبان فرانسه هستند! از جمله واژگان وام‌گرفته شده از زبان فرانسه می‌توان به مواردی همچون شوفر، پاساژ، فامیل، املت، آژانس، مانتو، پالتو، مرسی، مونتاژ، ماساژ، آسانسور، کادو، رفوزه، پاساژ و... اشاره نمود.

ابزار یادگیری زبان فرانسه

شناخت ابزار یادگیری زبان فرانسه می‌تواند سبب افزایش سرعت یادگیری شما شود. در قدیم کتاب‌های گرامر قطور و کلافه‌کننده و همچنین فرهنگ‌لغت‌های بزرگ تنها منابع یادگیری زبان محسوب می‌شدند. و البته اکثر افراد برای شرکت در کلاس می‌بایست به صورت فیزیکی رفت و آمد می‌کردند. اما امروزه با رشد تکنولوژی دست ما نیز در یادگیری هر موضوعی بازتر است. با کمک اینترنت می‌توان به دنیای ژرف علم به راحتی دسترسی پیدا کرده و از آن بهره برد. علاوه بر فیلم‌ها، نرم‌افزارهای آموزش زبان، موسیقی و...، کلاس‌های آنلاین و شرکت در دوره‌های تعریف شده فرادرس نیز می‌تواند در این حوزه کمک شایانی به تقویت سطح زبانی شما کند.

آموزش زبان فرانسه

در صورتی که تمایل دارید تا برای یادگیری زبان فرانسه از فیلم های آموزشی استفاده کنید بدون شک مجموعه آموزش های زبان فرانسه فرادرس یکی از کاملترین آموزش هایی است که میتوانید در سطح وب پیدا کنید. برای دریافت این آموزش میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

تماشای فیلم فرانسوی چه تاثیری در آموزش زبان فرانسه دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تماشای فیلم‌های فرانسوی می‌تواند در روند یادگیری زبان فرانسه تاثیر به‌سزایی داشته باشد. در واقع در تمامی کلاس‌های آموزشی و همچنین از سوی اکثر اساتید این رشته، تماشای فیلم‌های فرانسوی به عنوان مکمل یادگیری پیشنهاد شده است. می‌توان گفت دیدن فیلم‌ها به زبان اصلی (در اینجا منظور هر زبانی می‌توان باشد) مزایای بسیار زیادی را در پی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • ممکن است بسیاری از زبان‌آموزان فرانسه در کشور فرانسه یا کشوری که فرانسوی‌زبانان در آن زندگی می‌کنند، حضور نداشته باشند. فیلم‌ها آن‌ فضایی که با زبان فرانسه پر شده است را به شما هدیه می‌دهند! به عبارت ساده‌تر، بسیاری از زبان‌آموزان فرانسه که مقیم ایران هستند از محیطی که در طول شبانه روز می‌توان صحبت‌ها و صداهای فرانسوی را شنید محروم می‌باشند. در واقع زبان‌آموزان ایرانی تنها در طول ساعت آکادمیک سر جلسه کلاس آن هم تنها با استاد خود فرصت صحبت به زبان فرانسه را پیدا کرده و مابقی روز تنها گفتار فارسی و بعضاً انگلیسی را می‌شنوند. تماشای فیلم‌های فرانسوی فقدان محیط فرانسوی را تا حدودی جبران کرده و گوش و حافظه را تمرین می‌دهد.
  • آموزش زبان فرانسه به کمک فیلم می‌تواند سطح زبانی شما را بهبود بخشد. در واقع با تماشای فیلم‌های زبان اصلی با دیالوگ‌ها و مکالمات محاوره و عامیانه فرانسوی آشنا شده و با تمرین و تکرار می‌توانید آن‌ها را به خاطر سپرده و در موقعیت مناسب استفاده نمایید.
  • دیدن فیلم‌های فرانسوی این شرایط را برای شما فراهم می‌سازد تا آن چه که تاکنون آموخته‌اید را در مکالمات واقعی شنیده و در حافظه خود تثبیت کنید. به بیان ساده، تماشای ویدیوها و فیلم‌های فرانسوی یک نوع تمرین برای اطلاعات قبلی شما نیز محسوب می‌شوند.
  • تصور کنید که با یک فرد فرانسوی صحبت می‌کنید و او با سرعت زیاد با شما حرف می‌زند. در چنین شرایطی ممکن است یک یا چند واژه را درست نشنیده و متوجه معنی آن نشوید. در فیلم‌ها راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد که آن هم عقب و جلو کردن زمان فیلم است! ممکن است در طول فیلم یک واژه را خوب نشنوید، به راحتی می‌توانید به عقب برگشته و هر چند دفعه که مایل هستید آن را پخش کنید.
  • تماشای فیلم‌های زبان اصلی سبب می‌شود تا گرامر فرانسه را به طور کاربردی در فیلم‌ها شنیده و شما نیز بتوانید همانند آن‌ها جمله بسازید. بنابراین دیدن فیلم‌های فرانسوی در جمله‌سازی و شروع مکالمه به زبان فرانسه نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

یادگیری خودآموز زبان فرانسه به کمک نرم افزار

زبان فرانسه یک زبان بزرگ و هیجان‌انگیز است که افراد برای رسیدن به اهداف گوناگون شغلی، تحصیلی یا مسافرت اقدام به فراگیری آن می‌کنند. در هر حال فرقی ندارد که هدف شما از یادگیری فرانسه چیست، آن چیزی که اهمیت دارد استفاده از به‌روزترین و بهترین روش‌ها برای یادگیری است. یکی از روش‌های یادگیری خودآموز زبان فرانسه استفاده روزمره از اپلیکیشن‌های زبان فرانسه است. اما امروزه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند که در بین آن‌ها تنها تعداد محدودی کاربردی و مفید می‌باشند. اما شایان ذکر است که استفاده از نرم‌افزارهای آموزش زبان فرانسه به تنهایی برای یادگیری این زبان بزرگ کافی نبوده و می‌بایست از آن‌ها به عنوان مکمل در پروسه یادگیری برای بهبود سطح زبانی استفاده نمود. نرم‌افزارهای آموزشی به طور معمول برای افزایش دایره لغوی، یادگیری اصطلاحات و عبارات جدید پایه و همچنین ارتباط با افراد فرانسوی‌زبان کاربرد دارند.

اعداد در زبان فرانسه

شمارش اعداد در هر زبانی ساختار و منطق خاص خود را دارد، زبان فرانسه نیز از این حیث خارج نبوده و برای شمارش اعداد ساختار منحصربه‌فردی را تعریف کرده است. به عنوان مثال زمانی که در فارسی می‌گوییم «هشتاد»، در زبان فرانسه همین عدد « quatre-vingt» یا «چهار تا بیست» خوانده می‌شود! این موضوع در رابطه با بیان عدد ۹۹ نیز جالب‌تر و عجیب‌تر است! فرانسوی‌ها به جای گفتن «نود و نه» می‌گویند « quatre-vingt-dix-neuf » یا «چهارتا بیست، ده، نه». جالب است بدانید که این نوع سیستم شمارش که بر اساس عدد بیست است برای اولین بار پس از انقلاب فرانسه به منظور یکپارچگی و وحدت سیستم شمارشی مورد استفاده قرار گرفت.

آموزش زبان فرانسه

هم آوا در آموزش زبان فرانسه

جالب است بدانید که در زبان فرانسه تعداد هم‌آواها بسیار زیاد بوده و در برخی موارد سبب اشتباه زبان‌آموزان در هنگام مکالمه خواهد شد. منظور از هم‌آوا، واژگانی هستند که از لحاظ ظاهری و تلفظ شبیه به‌ یک‌دیگر بوده اما از لحاظ معنایی به طور کامل با هم فرق دارند. یادگیری واژگان هم‌آوا در زبان فرانسه می‌تواند بسیار چالش‌ برانگیز باشد، اما دانستن آن‌ها علاوه بر تقویت مکالمه سبب لذت بردن از این زبان شیرین و جالب نیز می‌شود! در ادامه چند نمونه از واژگان هم‌آوا در زبان فرانسه که در یک جمله کنار یک‌دیگر قرار دارند، اشاره خواهیم نمود:

  • Si mon tonton tond ton tonton, ton tonton sera tondu. (اگر عموی من صورت عموی تو را بتراشد، صورت عموی تو تراشیده خواهد شد.)
  • As-tu vu le vert ver allant vers le verre en verre vert ? (دیدی که کرم سبز به سمت شیشه می‌رفت؟)
  • Cinq chiens chassent six chats. (پنج سگ شش گربه را شکار می‌کنند.)

نکته: ممکن است هنگام آموزش زبان فرانسه این سوال برایتان پیش بیاید که چرا هیچ واژه‌ای در این زبان باW  شروع نمی‌شود؟ جالب است بدانید که حرف w از زبان انگلیسی وام گرفته شده و برای زبان فرانسه نیست، از این رو هیچ واژه فرانسوی وجود ندارد که با حرف w شروع شود. در نتیجه واژگانی همچون Wifi، WC و web design فرانسوی نبوده و انگلیسی هستند.

آموزش زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه از آن چه که فکر می‌کنید ساده تر است!

حال که با زبان فرانسه و جنبه‌های مختلف آن تا حدودی آشنا شدید، تصور می‌کنیم که اگر هنوز یادگیری این زبان معرکه را شروع نکرده‌اید، اکنون با خواندن این مقاله شما هم می‌خواهید که مسلط به زبان فرانسه شوید! از آن‌جایی که شباهت‌هایی بین زبان فرانسه و انگلیسی وجود دارد، یادگیری این زبان برای کسانی که پیش‌زمینه یادگیری زبان انگلیسی را دارند، ساده‌تر خواهد بود. فرانسوی یک زبان شیرین است که یادگیری آن می‌تواند درب‌های جدیدی را به روی شما باز کند. جالب است بدانید که زبان فرانسه جزو شش زبان رسمی سازمان ملل متحد بوده و در اکثر کشورها برای تجارت، تحصیل و اهداف مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان‌آموزانی که در دوره آموزش زبان فرانسه شرکت کرده و با تمرین و تکرار در این زبان مسلط می‌شوند، در واقع بر روی خود سرمایه‎‌گذاری کرده‌اند. به بیان ساده شما با یادگیری زبان فرانسه به مهارت‌های خود افزوده و از آن می‌توانید به عنوان یک برگ برنده در بسیاری از فرصت‌های شغلی و تحصیلی بهره‌برداری کنید. اگر علاقمند به ادامه تحصیل هستید و نمی‌دانید که کدام دانشگاه یا کدام کشور را برای تحصیل انتخاب کنید، کشور فرانسه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیلات عالی باشد.

مذکر و مونث بودن در زبان فرانسه

یکی از ویژگی‌های جالب و چالش برانگیز زبان فرانسه، قائل شدن جنس برای اسامی است. در زبان فرانسه اسامی دارای جنس گرامری مونث و مذکر بوده و هر کدام قوانین خاص خود را می‌طلبند. لازم به ذکر است که شمار جمع اسامی در زبان فرانسه به عنوان جنسیت سوم در گرامر شناخته می‌شود. اما چگونه می‌توان متوجه جنسیت اسامی در زبان فرانسه شد؟ برای تشخیص جنسیت اسامی مختلف در زبان فرانسه تنها کافیست که به حروف تعریف آن‌ها توجه کنید. چرا که جنسیت در این زبان برای اسامی از طریق حروف تعریف نمایش داده می‌شود. به بیان واضح‌تر باید گفت که مطابق گرامر زبان فرانسه، برای اسامی مذکر حرف تعریف le، برای اسامی مونث حرف تعریف la و برای اسامی جمع حرف تعریف les به‌کار گرفته می‌شود.

شایان ذکر است که ساختار گرامری حالت جمع اسامی در زبان فرانسه شباهت زیادی با زبان انگلیسی دارد. در زبان فرانسه مشابه با زبان انگلیسی برای جمع بستن اسامی از یک قاعده کلی استفاده شده که آن هم چیزی نیست جز اضافه کردن پسوند s. البته در هر زبانی استثنائات وجود داشته و فرانسه نیز از این حیث خارج نمی‌باشد. در نتیجه ممکن است قواعد ذکر شده در این راهنما در همه موارد زبان فرانسوی صدق نکند. از این رو پیشنهاد می‌شود که برای تکمیل اطلاعات خود درباره گرامر زبان فرانسه، از آموزش‌ زبان فرانسه ارائه شده توسط فرادرس استفاده نمایید.

سخن پایانی در مورد آموزش زبان فرانسه

در این مقاله سعی کردیم با زبان فرانسه و جنبه‌های مختلف آن آشنا شویم. به طور معمول ادبیات و هنر غنی و بی‌نظیر فرانسه و یا شکوه و عظمت برج ایفل در پاریس یادآور زبان فرانسه و زیبایی‌ها و البته چالش‌های یادگیری آن است! با شرکت در دوره آموزش زبان فرانسه می‌توان علاوه بر کشور فرانسه، به کشورهای دیگری همچون سوئیس، کانادا، بلژیک نیز سفر کرده و با مردمان آن‌ها ارتباط برقرار کرد. بسیاری بر این باورند که یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کافی بوده و نیازی به یادگیری زبان دیگری نیست. توصیه می‌شود برای موفقیت و به دست آوردن فرصت‌های عالی خلاف این باور عمل کرده و یادگیری زبان فرانسه را در برنامه خود قرار دهید. چرا که این زبان معرکه علاوه بر مفید بودن خود، ذهن را به چالش دعوت می‌کند. همانطور که ذکر شد، زبان فرانسه یکی از زبان‌های رسمی و کاری سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، صلیب سرخ بین‌المللی و همچنین دادگاه‌های بین‌المللی است. در نتیجه با تسلط بر این زبان می‌توان موقعیت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را به دست آورد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید