ازدواج شکل‌های مختلفی دارد که به علت تفاوت در دیدگاه و فرهنگ افراد صورت می‌گیرد. از طرفی برخی از انواع ازدواج صرفاً به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و یا قومی اتفاق می‌افتند.

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

 فرهنگ و هنر: برای فراهم شدن زمینه ازدواج و یا انتخاب همسری شایسته دعاهایی وجود دارد، این دعاها به باز شدن بخت دختران و پسرانی که با مشکل مواجه هستند کمک شایانی می کند.

   بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مادی و یا ترس از قبول مسئولیت سنگین زندگی حاضر به ازدواج نمی شوند. همچنین بسته شدن بخت و عدم توانائی به ازدواج که عوارض و نشانه های خاصی ندارد از دیگر موانع برای ازدواج است. دعا برای انتخاب همسری شایسته و فراهم شدن زمینه ازدواج یکی از کارهای مستحب و مورد ترغیب خداوند است زیرا انسان پیش از اقدام برای ازدواج، از خداوند طلب خیر و هدایت می نماید. 

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

نماز و دعاهای مجرب برای تسهیل و تعجیل در ازدواج

ائمه معصوم(ع) در روایات متعددی ما را به دعا کردن و نماز خواندن برای دست یافتن به یک ازدواج موفق توصیه و سفارش نموده‏ اند.

۱- امام علی(ع) در روایتی می فرمایند:

هر کس قصد ازدواج داشته باشد دو رکعت نماز گذارد و در هر رکعت پس از حمد سوره یاسین بخواند و پس از اتمام نماز حمد و ثنای پروردگار گذارد. به علاوه، این دعا را نیز در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و یا هر وقت دیگر زیاد بخوانید:

«اللهم اَغنِنی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِطاعَتِکَ عَن مَعصیتِک»؛ « خدایا مرا بی نیاز کن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداری ات از نافرمانیت». برخی از بزرگان توصیه کرده اند این دعا ۱۱۴ مرتبه در یک مکان مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه خوانده شود.

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

۲- خواندن این دعای قرآنی نیز مفید است:«رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر» ؛ «خدایا! بی تردید من به خیری که تو بر من فرو می فرستی نیازمند و محتاجم». (قصص، آیه ۲۴). قرآن مجید می فرماید که وقتی حضرت موسی گرسنه و تنها و بی سر پناه این دعا را خواند به لطف خدای تعالی حضرت شعیب دختر خود را به سوی او فرستاد و او را به دامادی برگزید.

۳- این آیه شریفه را همیشه در اوقات مختلف علی الخصوص قنوت نماز و سجده بعد از نماز بخوانید:

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا (سوره فرقان / آیه ۷۴) 

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

۴- حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمودند:

هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.

فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَی نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ:اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَی خَیْر

ترجمه دعا:

پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریءالذمّه کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی. (بحارالانوار،ج۱۰۰،ص۲۶۷؛ کتاب النکاح باب «الدعاء عند التزویج»)

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

۵- از اعمال مجرب توسل به امام جواد(ع) است. دعای زیر را ۱۴ مرتبه در ۹ روز بخوانید. این دعا برای رسیدن به حوائج و خصوصا فروش منزل و ازدواج کردن مجرب است.

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِ‏ وَلِیِّکَ‏ مُحَمَّدِ بْنِ‏ عَلِیٍ‏ إِلَّا جُدْتَ‏ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَی مَنْ وَسِعَکَ وَ وَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ وَ أَغْنَیْتَنِی عَمَّنْ سِوَاکَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِی إِلَیْکَ وَ قَضَاهَا عَلَیْکَ إِنَّکَ لِمَا تَشَاءُ قَدِیرٌ (تحفة الرضویة ص ۲۱۵ و ۲۱۶)

۶- خواندن دعای معراج و نادعلی برای گشایش همه گرفتاری ها مفید است.

۷- امام صادق (ع) به ابوبصیر می فرمایند:

هرگاه خواستی ازدواج کنی ابتدا دو رکعت نماز بجا بیاور سپس حمد و سپاس خداوند نما و بعد بگو:

«اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَهً وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی»

«خدایا من می خواهم ازدواج کنم، برای من از بین زنان، پاکدامن ترین آنها را مقدر کن؛ زنی که درباره خود و اموال شوهرش حفیظ ترین باشد و رزقش زیادترین و برکتش بزرگ ترین باشد و فرزندانی برایم مقدر کن که بازماندگانی صالح برای من باشند در زندگی و پس از وفاتم.» (الکافی۳/۴۸۱ و الفقیه۳/۳۹۴)

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

۸- چون کسی عزب باشد و خواهند که به آسانی امر ازدواج دست دهد یا برای او فرزند عزیز حاصل شود سه روز متوالی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ( ایام البیض ) را روزه دارد و هر شب وقت خواب آیه ۷۴ از سوره فرقان را بیست و یک بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و از خداوند متعال حاجت خود را بخواهد و سپس به خواب رود . اگر در هر ماه یک بار به این دستور عمل کند مطلوب به آسانی و خوشی حاصل شود.(خواص آیات قرآن کریم ص ۱۱۹)

وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا (سوره فرقان ایه ۷۴)

۹- مرحوم کاشانی می فرماید:

برای گشایش بخت سریع دختران دو رکعت نماز بخواند و بعد از سلام رو به قبله ۱۰۰ مرتبه بگوید:«یا لَطیفُ» مجرب است. (معراج الذاکرین،۱۸۳)

۱۰- هرکس سوره طه را با خود همراه داشته باشد و نزد کسانی که خواهان تزویج با آنان است برود، به او همسر می دهند.

پیغمبر اکرم (ص) در این زمینه می فرمایند:

«هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری اش رد نمی شود و حاجتش برآورده می شود.» (تفسیرالبرهان، ج۳، ص۶۹۶)

امام صادق(ع) فرمودند:

«هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می کند.»

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

 

۱۱- شب جمعه دو رکعت نماز حاجت به درگاه خداوند بجا آورده شود و سپس سوره انشراح را ۳۱۳ قرائت کند. بعد از هر ده مرتبه که سوره انشراح را قرائت میکند این دعا را بخواند:

اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه

یا در صورتی که مرد به دنبال ازدواج سریع است بگوید:

اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحبها وترضی عنها

ان شاء الله تعالی در جمعه سوم نتیجه حاصل خواهد شد. والله العالم.

۱۲- بین نماز عصر و نماز مغرب (قبل از نماز مغرب افضل است) هفت مرتبه سوره انشراح را قرائت کنید. سپس:

پسرها این دعا را هفت مرتبه بخوانند:

«اللهم اشرح صدور بنات حواء اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجتی اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحبها وترضی عنها.»

و دخترها دعای ذیل را هفت مرتبه بخوانند:

«اللهم اشرح صدور أولاد آدم اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجی اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه.»

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

۱۳- در هر شبانه روز، یک بار زیارت عاشورا و دعای توسل را با توجه کامل به نیت این حاجت خوانده شود.

۱۴- چون کسی این دو آیه زیر را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و با خود دارد، اگر عزب ( مجرد ) باشد زوجه صالحه ای او را پیدا شود، اگر کسی فراموش کار بود٬ حافظه او زیاد شود و اگر کسی بیمار بود، شفا یابد و اگر کسی درویش باشد توانگر شود.

آیات ۱۳۱ و ۱۳۲ سوره طه :

وَلَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَی مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنیَا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَی ﴿۱۳۱﴾ وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَی ﴿۱۳۲﴾ 

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

دعا برای ازدواج از زبان آیت آلله بهجت

از آیت الله بهجت جهت بخت گشایی دختران جوان دستوری خواستند. در جواب فرمودند:آیه «رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا» (سوره فرقان آیه ۷۴) را زیاد بخوانند.

بار دیگر هم از ایشان سوال کردند دستور دیگری فرمود:« نماز جعفر طیار بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالعماد مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود بخواند و بعد به سجده برود و تلاش کند که حتما گریه کند (هرچند کم) و همین که چشمش را اشک گرفت حاجت خود را از خدا بخواهد. این کار را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد.»

نماز و دعا برای ازدواج و باز شدن بخت

سایر دعاهای موثر برای ازدواج

گفته می شود آیه ۲۹ سوره فاطر را دختر بی خواستگار پیوسته و به طور منظم روزانه تلاوت کند، این عمل مجرب است و بسیار موثر در بخت گشایی. نتایج و عجایب بسیار دارد. انشاء الله تعالی.

«إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ.»

برخی به حسب تجربه خواندن و مداومت بر تلاوت آیه ۲۱ سوره روم را برای این منظور کارساز و مفید می دانند و آن آیه چنین است:

«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَکَّرُونَ»

تلاوت آیه ۴۱ از سوره فاطر را به مدت چهل روز به طور مرتب انجام داده و در اوقات مختلف ادامه دهید. بهترین زمان، پس از انجام فریضه نماز است. روزانه چهل مرتبه خوانده شود مطلوب است. پس از نماز حتما از خداوند طلب بخت نیکو کنید. توجه کنید که قبل و بعد از طلب حاجت صلوات بفرستید. 

ختم های توصیه شده برای ازدواج

سوره های مبارکه (سوره برای ازدواج سریع) ذیل را قرائت کنید:

  • سوره الإخلاص (۷۱ مرتبه)
  • سوره الکافرون (یک مرتبه)
  • سوره طه (۲ مرتبه)
  • سوره فلق (۷ مرتبه)
  • سوره ناس (۷ مرتبه)    
کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید