اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به ماندگاری گرد و غبار و توده گرد و خاک عراقی تا روز سه شنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

 گرد و خاک تا سه شنبه ادامه دارد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به ماندگاری گرد و غبار و توده گرد و خاک عراقی تا روز سه شنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

این وضعیت تا اواخر وقت سه شنبه ادامه دارد و بیشتر مناطق استان را فرا می گیرد.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک است و توصیه می شود بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص هوای ۱۴ شهر خوزستان را در روز دوشنبه به دلیل افزایش گرد و غبار، در وضعیت خطرناک اعلام کرد.

گرد و غبار از روز شنبه هفته جاری سراسر خوزستان را درگیر کرده است.اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود گرد و خاک به استان از اوایل وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

براساس این گزارش، عملکرد کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در مواجهه با این گرد و غبار با واکنش بسیاری همراه بوده است. این کارگروه از یکشنبه شب تا امروز چهار اطلاعیه برای فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی صادر کرده است.

نخستین اطلاعیه دیشب برای تاخیر ۲ ساعته در آغاز به کار شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، دزفول، اندیمشک، شوش، کرخه، شوشتر، گتوند، دشت آزادگان و هویزه صادر شد.

دومین اطلاعیه در ساعت هشت صبح دوشنبه، تعطیلی شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه را اعلام کرد.

سپس این کارگروه در اطلاعیه‌ای در ساعت ۹:۲۰ دقیقه ادارات شهرستان دشت آزادگان را تعطیل کرد. و آخرین اطلاعیه در ساعت ۱۰:۴۷ دقیقه امروز بود که پایان ساعت کاری همه ادارات استان را ساعت ۱۲ اعلام کرد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده است: ۵۳۲ بیمار دارای علایم تنفسی در پی وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان در شبانه روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه و زیر درمان قرار گرفتند. از این تعداد بیمار ۴۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان بستری شدند. ۶۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بیمارستانی زیر مراقبت قرار گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید