یکی از مواردی که با شیوع بیماری آبله میمون مورد توجه قرار گرفته، واکسن آبله میمون است.

چه کسانی باید واکسن آبله میمون تزریق کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از بااشگاه خبرنگاران جوان؛ از آنجایی که شمار موارد تأیید شده ابتلا به آبله میمون همچنان در کانادا در حال افزایش است، متخصصان سلامت عمومی و بیماری‌های عفونی در این کشور در حال فراهم ساختن واکسیناسیون برای افرادی هستند که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

آبله میمون و آبله هردو بخشی از خانواده ویروس‌های ارتوپاکس هستند، متخصصان می‌گویند برخی از واکسن‌ها می‌تواند در خصوص هر دو بیماری مؤثر واقع شود.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (who) می‌گوید واکسن‌هایی که برای استفاده علیه آبله میمون امروزه استفاده می‌شود، با آن‌هایی که در گذشته به منظور تلاش برای ریشه کن ساختن آبله استفاده می‌شد، متفاوت است.

سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل موقتی که در خصوص واکسن آبله میمون منتشر ساخته، می‌گوید: برخی کشورها منابع راهبردی واکسیناسیون قدیمی را که برای برنامه ریشه کن ساختن آبله موجود بود و در سال ۱۹۸۰ به پایان رسید، حفظ کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت  اعلام کرد این واکسن‌های نسل اول برای آبله میمون در این زمان توصیه نمی‌شود؛ چرا که استانداردهای ایمنی و تولید فعلی را برآورده نمی‌کند.آبله میمون علائمی شبیه به آنفلوانزا و نیز ضایعات پوستی ایجاد می‌کند و از طریق تماس نزدیک منتشر می‌شود.

دکتر «روزاموند لوئیس» سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بسیاری از داده‌ها در خصوص استفاده از واکسن‌های آبله علیه آبله میمون یا قدیمی است و یا از مطالعات حیوانی، بجای آزمایش‌های بالینی انسانی استفاده شده است.

وی از کشورهایی که به ایمن سازی بدن علیه آبله میمون می‌پردازند، خواست تا به ردیابی و سهیم کردن یافته هایشان بپردازند تا آن‌ها بتوانند در مورد میزان اثربخشی واکسن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هم سازمان جهانی بهداشت و هم کمیته ملی مشاوره ایمن سازی کانادا (NACI) اکنون دستورالعملی را منتشر ساخته مبنی بر اینکه چه واکسنی بایستی برای مقابله با آبله میمون مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است واکسنی که برای ایمن سازی در برابر آبله میمون در کانادا مورد تأیید قرار گرفته، واکسن «MVA-BN» یا همان واکسن «Modified Vaccinia Ankara - Bavarian Nordic» است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید