دانشمندان ترکیبی را کشف کرده بودند که افزایش تعداد سلول‌های سرطانی در پوست درختی به نام "لاپاچو" را کنترل می‌کند،

 درمان سرطان با پوست این درخت
به گزارش سلام نو به نقل ازجی پلاس، استفاده از ترکیبی از پوست یک درخت برزیلی در درمان لوسمی حاد میلوژن، پس از توسعه فناوری جدیدی که مستقیماً آن را به سلول سرطانی منتقل می‌کند، ممکن شده است.

 دانشمندان ترکیبی را کشف کرده بودند که افزایش تعداد سلول‌های سرطانی در پوست درختی به نام "لاپاچو" را کنترل می‌کند، اما مشخص شد که این ترکیب برای سلول‌های دیگر سمی است.

در مورد روش جدید، پروفسور گونکالو برناردز، نویسنده ارشد این مطالعه، پژوهشگر انجمن سلطنتی و عضو کالج ترینیتی کمبریج، گفت: پیدا کردن استراتژی‌های درمانی جدید برای لوسمی میلوژن حاد مهم است؛ به گونه‌ای که ترکیبات طبیعی زیادی با ارزش دارویی وجود دارند که نمی‌توان در حال حاضر به دلیل سمیت و اثرات منفی در سلول‌های سالم، به عنوان یک دارو در درمان لوسمی میلوژن حاد استفاده شود.

تیم برناردز این ترکیب را اصلاح کردند تا از بدن در برابر اثرات منفی آن محافظت کنند تا زمانی که به قلب سلول سرطانی برسد.

برناردز توضیح داد: در این تکنیک، ما دو استراتژی را برای کاهش اثرات منفی ترکیب کردیم. از سوی دیگر، گروهی از مواد شیمیایی را به ترکیب اضافه کردیم که با عمل به عنوان ماسک برای پوشش سمیت دارو، در برابر خواص واکنشی آن محافظت می‌کنند، به شرطی که این ماسک در محیط اسیدی‌تر و سازگار با داخل سلول‌ها آزاد شود. این ما را به استراتژی دوم خود سوق داد، جایی که ترکیب اصلاح شده را به یک پروتئین، یک آنتی بادی متصل کردیم تا مستقیماً آن را به سلول‌های سرطانی برسانیم.

نتایج مطالعه منتشر شده در Journal of Natural Chemistry امکان استفاده از علم شیمی که برخی ترکیبات طبیعی ارزشمند که قبلا برای استفاده پزشکی مناسب نبودند، توسعه داده شده را فراهم کرده است.

طبق این گزارش، سلول‌های سرطانی نشانه‌هایی دارند که آن‌ها را از سلول‌های سالم در لوسمی حاد میلوژن متمایز می‌کند، یکی از آن‌ها CD۳۳ نامیده می‌شود. این تیم تحقیقاتی محصول طبیعی را به یک آنتی‌بادی مرتبط کرد که به طور خاص به "CD۳۳" متصل می‌شود. این به دارو اجازه می‌دهد بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم از بدن عبور کند و دارو را تحویل دهد و در آن لحظه به شکل فعال و سمی خود تبدیل شود و سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید