سران رژیم صهیونیستی و لهستان درباره ازسرگیری کار سفرای تل‌آویو و ورشو در پایتخت‌هایشان به توافق رسیدند.

از سرگیری روابط لهستان و رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روز دوشنبه (امروز) سران رژیم صهیونیستی و لهستان درباره ازسرگیری کار سفرای تل‌آویو و ورشو در پایتخت‌هایشان به توافق رسیدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل شبکه «کان» و روزنامه «جروالم پست» خبر دادند که روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و لهستان از سر گرفته می‌شود.

طبق این گزارش‌ها، به دنبال دیدار «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان، دو طرف توافق کردند که روابط دیپلماتیک احیا شده و کار سفیران تل‌آویو و ورشو در پایتخت‌های این رژیم و لهستان از سر گرفته شود.

جروزالم پست گزارش داد: «دو طرف (هرتزوگ و دودا) درباره روابط دو جانبه بین اسرائیل و لهستان صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که روابط دیپلماتیک به همان حالت سابق و بر اساس روح مبتنی بر همکاری و گفت‌وگو برگردد».

انتشار خبرها درباره توافق تل‌آویو و ورشو برای احیای روابط دیپلماتیک در حالی صورت گرفته که روابط رژیم صهیونیستی و لهستان در نتیجه تصویب قانونی در پارلمان این کشور اروپایی با موضوع املاک ادعایی یهودیان در زمان اشغال این کشور توسط آلمان نازی، به شدت تیره شد.

سال 1399 بود که این قانون در پارلمان لهستان تصویب شد. طبق قانون مصوب پارلمان لهستان، تمام شکایت‌های املاکی که طی سی سال گذشته حل و فصل نشده‌، مشمول قانون مرور زمان خواهند شد و پرونده آنها مختومه می‌شود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند این قانون مصوب پارلمان لهستان مانع آن می‌شود که یهودیان املاکشان را پس بگیرند و به افرادی که از واقعه ادعایی هولوکاست نجات پیدا کرده‌اند، خسارت داده نمی‌شود.

اواخر مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بود که «یائیر لاپید» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی از لهستان خواست این قانون را ابطال کند. «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان در پاسخ گفت: تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم،‌ لهستان قطعاً هیچ چیزی بابت جنایات آلمانی‌ها پرداخت نمی‌کند. لهستان به هیچ وجه مسئول هولوکاست نیست»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید