بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۰۴ تومان رسیده است.

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید. مشروح خبر را بخوانید.

بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار  در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۷۶ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد پس از چند روز روند افزایش، از روز گذشته وارد فاز نزولی شده و امروز هم در کانال پایین‌تر در نوسان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۷۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۵۶۲۴ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۰۴ تومان رسیده است.

اما قیمت سکه افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم  نسبت به روز گذشته همین ساعات کمتر است و قیمت به کانال پایین‌تر برگشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱,۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به همین ساعات در روز گذشته کمتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۸۰۶ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود مدتی توقف در مذاکرات هسته‌ای، هفته گذشته مذاکرات برجام در دوحه قطر برگزار شد. با وجود امیدواری‌های ابتدایی، اما در نهایت گفتگوها بدون نتیجه به پایان رسید.

شروع اولین مرحله از مذاکرات با گفتگوی «علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد.

اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی بود که در اولین روز، گفتگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شد (نورنیوز).

در این میان نگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده مذاکرات هسته ای وجود دارد. بریخی از شکست گفتگوها سخن می‌گویند و گروهی معتقدند هنوز امیدواری برای به نتیجه رسیدن آنها  وجود دارد.

برجام به نتیجه نمی‌رسد

به گفته یک مقام آمریکایی چشم انداز برجام پس از دوحه بدتر از قبل از دوحه است و روز به روز بدتر می‌شود.

او مدعی شد: «شما می‌توانید دوحه را در بهترین حالت به عنوان آب در حال حرکت و در بدترین حالت به عنوان حرکت به سمت عقب توصیف کنید. اما در این مرحله حرکت آب برای تمام اهداف عملی حرکت به سمت عقب است.»

مذاکرات شکست نخورده است

در مقابل رضا نصری، کارشناس مسائل بین‌الملل، معتقد است: برخلاف برخی گزارشات جهت‌دار، مذاکرات شکست نخورده است.

او توضیح داد: حساسیت عمومی نسبت به نتیجه مذاکرات نشان می‌دهد اگر مذاکرات شکست بخورد، دلیل این شکست باید برای افکار عمومی دلیلی موجه و قانع‌کننده باشد. دشواری کار آقای باقری همین‌جاست.

ادامه گفتگو چه می‌شود؟

بلومبرگ به نقل از منابعی مدعی شده گفتگوها برای رفع تحریم‌های ایران در دوحه احتمالا «پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود».

همچنین تسنیم گزارش داد، دو دیپلمات اروپایی گفتند تلاش‌ها برای احیای برجام ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری ادامه یابد.

باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران بعد از اتمام مذاکرات دوحه به روسیه سفر کرد و این موضوع ابهاماتی را در مورد دلیل این سفر به وجود آورد.

او در این مورد گفت: ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت می‌کنیم ‌روس‌ها چون محدودیت کرونایی ندارند، بعضا یا آنها می‌آیند یا ما می‌رویم.

بازارهای دلار، طلا و سکه از این موارد اثر می‌پذیرند و نوساناتی را تجربه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید