فوگ راسموسن، به عنوان عضوی از گروه کارشناسان بین‌المللی، به رییس‌جمهور اوکراین درباره گرفتن «تضمین‌های امنیتی» مشاوره خواهد داد.

معرفی دبیرکل سابق ناتو به عنوان مشاور ارشد زلنسکی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: «آندرس فوگ راسموسن»، دبیر کل پیشین ناتو و نخست‌وزیر سابق دانمارک به استخدام دولت اوکراین درآمده و در جایگاه مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قرار گرفته است.

فوگ راسموسن، به عنوان عضوی از گروه کارشناسان بین‌المللی، به رئیس‌جمهور اوکراین درباره گرفتن «تضمین‌های امنیتی» مشاوره خواهد داد.

این گروه که راسموسن یکی از روسای آن است، متشکل از شماری از کارشناسان بین‌المللی در حوزه‌های سیاست جهانی، دیپلماسی و سیاست خارجی است. وی در فضای مجازی نوشت که باعث «افتخار»ش است که زلنسکی را ملاقات می‌کند و تأکید کرد که این گروه کارشناسان بین‌المللی، نحوه حمایت بیشتر کشورها از اوکراین را بررسی می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی به مناسبت مأموریت جدید دبیرکل پیشین ناتو آمده «این گروه کاری (کارشناسان بین‌المللی) این مسئله را بررسی خواهد کرد که شرکا و متحدان اوکراین چگونه می‌توانند به تقویت و بازسازی نیروهای مسلح اوکراین کمک کنند تا از تهاجم‌های نظامی آینده در امان باشند.

آندرس فوگ راسموسن، سال ۲۰۰۹ به خاطر انتخابش به عنوان دبیر کل سازمان ناتو، از مقام نخست‌وزیری دانمارک استعفا داد و تا سال ۲۰۱۴ ریاست ناتو را به عهده داشت.

در دوران دبیر کلی راسموسن، ناتو (۲۰۱۱) به بهانه برکناری «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق لیبی، حملات گسترده‌ای علیه این کشور انجام داد. پس از سرنگونی قذافی، لیبی وارد دوره‌ای از هرج‌ومرج و جنگ داخلی شد که تاکنون نیز ادامه دارد و به ثبات نرسیده است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، مقامات و کشورهای غربی به شیوه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اطلاعاتی، و اعمال تحریم‌های پی‌درپی علیه مسکو، به دولت اوکراین کمک کرده‌اند تا پیشروی ارتش روسیه را متوقف کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید