وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد هم‌اکنون تقریبا با قطعیت می‌توان گفت تمرکز روسیه به سمت تصرف استان دونتسک چرخش خواهد کرد.

انگلیس مدعی برنامه‌ریزی روسیه برای تصرف «دونتسک» شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از گاردین نوشت: وزارت دفاع انگلیس می‌گوید ارتش روسیه پس از پیروزی در شهر «لیسیچانسک»، «تقریبا با اطمینان» می‌توان گفت که به سمت تصرف منطقه «دونتسک» در شرق اوکراین خواهد رفت.

پس از هفته‌ها درگیری، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر لیسیچانسک، کنترل کامل منطقه لوهانسک را به دست گرفته است.

لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ در استان لوهانسک در شرق منطقه دونباس (متشکل از استانهای دونتسک و لوهانسک) بود، که با سقوط آن، پیشروی ارتش روسیه به سمت استان دونتسک راحت‌تر خواهد بود.

تازه‌ترین گزارهای سازمان‌های امنیتی انگلیس می‌گوید که نیروهای اوکراین از شهر راهبردی لیسیچانسک در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین، عقب‌نشینی کرده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین هم دیشب با انتشار ویدئویی عقب نشینی نیروهای اوکراین از این شهر را تأیید کرد اما وعده داد ارتش اوکراین با کمک تسلیحات پیشرفته کشورهای غربی، این شهر و دیگر مناطق از دست رفته را پس خواهد گرفت.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه پیشروی نیروهای روسیه در مناطق شرقی اوکراین ادامه‌دار است افزود: هم‌اکنون تقریبا با قطعیت می‌توان گفت تمرکز روسیه به سمت تصرف استان دونتسک چرخش خواهد کرد؛ بخش زیادی از مناطق دونتسک هم‌اکنون در کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد.

به گفته وزارت دفاع انگلیس درگیری ها در منطقه دونباس فرسایشی شده و به احتمال بسیار بالا در هفته‌های آینده هم تغییری در این وضعیت ایجاد نخواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید