«صندوق امانی دروازه اتحادیه اروپا و اوکراین» به دنبال جذب کمک‌های اولیه ۲۰ میلیارد یورویی از کشورهای اتحادیه اروپا و بودجه این اتحادیه در قالب کمک‌های بلاعوض، وام و تضمین است.

اتحادیه اروپا ۱۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی اوکراین تخصیص می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا که بام وام‌دهنده اتحادیه اروپاست، ساختاری از تامین بودجه را به مقدار ۱۰۴ میلیارد دلار برای بازسازی اوکراین پیشنهاد کرده که پیش از این در همه‌گیری کرونا مورد استفاده بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «صندوق امانی دروازه اتحادیه اروپا و اوکراین» به دنبال جذب کمک‌های اولیه ۲۰ میلیارد یورویی از کشورهای اتحادیه اروپا و بودجه این اتحادیه در قالب کمک‌های بلاعوض، وام و تضمین است.

تضمین‌ها تاثیر افزایشی خواهد داشت که به پروژه‌های زیرساخت با مجموع ۱۰۴ میلیارد دلار تخصیص می‌یابد، یعنی حدود نیمی از بودجه موردنیاز برای تامین ضروری‌ترین نیازهای اوکراین.

این پیشنهاد بانک سرمایه‌گذاری اروپا که به دست رویترز رسیده، قرار است امروز منتشر شود، در نخستین روز کنفرانس بین‌المللی احیای اوکراین در سوئیس با هدف تامین منابع برای بازسازی اوکراین پس از جنگ.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا پیشنهاد کرده که بودجه‌ها مانند زمان همه‌گیری کرونا تخصیص یابند تا به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک کنند. ۲۵ میلیارد یورو در نظر گرفته شد که منجر به بسیج ۲۰۰ میلیارد یورو شد.

این طرح می‌تواند به بازسازی پل‌ها یا بازسازی خدمات آب یا فاضلاب کمک کند، به ویژه برای شهرهایی که در پی حمله روسیه، جمعیت آن‌ها به دلیل مهاجرت از سایر مناطق اوکراین افزایش یافته است.

این پروژه‌ها همچنین ممکن است بر تسهیل صادرات اوکراین یا زیرساخت‌های انرژی و دیجیتال آن تمرکز کنند. بانک سرمایه‌گذاری اروپا یا بانک‌های توسعه مانند KfW یا DFC می‌توانند از این صندوق یا تضمین‌های آن برای سرمایه‌گذاری‌هایی که بر آن‌ها نظارت دارند استفاده کنند.

این صندوق همچنین طراحی شده تا کسب‌وکارهای خصوصی را که سرمایه‌گذاری در اوکراین را بسیار خطرناک می‌دانند، تشویق کند.

استفاده از مدل مشابه همه‌گیری کرونا، بدین معناست که این طرح سریع‌تر عملی می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاری‌های ابتدایی ممکن است تا پایان سال جاری به تایید برسند. این به دیگران نیز این فرصت را می‌دهند که شرکت کرده و حجم سرمایه‌گذاری را افزایش دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید