رییس‌جمهور اوکراین گفت: این واقعیت که ما از جان نظامیان خود و مردم خود محافظت می‌کنیم، نقشی مهم دارد. ما دیوارها را بازسازی خواهیم کرد، زمین‌ها را پس خواهیم گرفت و از همه مهم‌تر مردم باید محافظت شوند.

اذعان زلنسکی به قدرت آتش سنگین روسیه

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ضمن اذعان به تسلط کامل نیروهای ارتش روسیه بر شهر «لیسیچانسک» در منطقه «لوهانسک» در شرق اوکراین و هم چنین عقب نشینی نیروهای اوکراینی، اعلام کرد که کشورش مجدداً مناطق از دست رفته را با کمک تسلیحات برد بلند غربی به دست خواهد آورد.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود خطاب به مردم اوکراین گفت: اگر فرماندهان ارتش ما مردم را از نقاط خاصی در جبهه، جایی که دشمن از نظر قدرت آتش بیشترین برتری را دارد، خارج کنند که این مسئله در مورد لیسیچانسک نیز صدق می‌کند، فقط به معنای یک چیز است.

وی ادامه داد: (و آن به این معناست) که ما به لطف تاکتیک‌های خود و به لطف افزایش تأمین سلاح‌های مدرن باز خواهیم گشت.

رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه در حال متمرکز کردن قدرت آتش خود در جبهه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) است، اما اوکراین با تسلیحات دوربرد مانند سامانه‌های موشک‌انداز برد بلند «هیمارس» (HIMARS) که توسط ایالات متحده عرضه شده است، پاسخ خواهد داد.

زلنسکی افزود: این واقعیت که ما از جان نظامیان خود و مردم خود محافظت می‌کنیم، نقشی مهم دارد. ما دیوارها را بازسازی خواهیم کرد، زمین‌ها را پس خواهیم گرفت و از همه مهم‌تر مردم باید محافظت شوند.

اظهارات زلنسکی در حالی بیان می‌شود که ارتش روسیه ارتش روسیه به همراه شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک، شهر راهبردی «لیسیچانسک» و در واقع آخرین سنگر نیروهای اوکراینی در منطقه مذکور را محاصره و سپس تحت کنترل خود در آوردند. مساحت کل مناطق آزاد شده در روز گذشته ۱۸۲ کیلومتر مربع بوده است.

در همین رابطه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور را در جریان آزادسازی جمهوری خلق «لوهانسک» (LPR) قرار داده است.

ارتش روسیه در هفته‌های اخیر و پس از تحت کنترل گرفتن شهر «سیویرودونتسک» در منطقه مذکور، با پیشروی به سمت لیسیچانسک، از پنج جهت وارد این شهر شد و با گیر انداختن نیروهای اوکراینی عملاً عقب نشینی را برای آنها غیر ممکن کرد.

زلنسکی پیشتر گفته بود که نتیجه نبرد در شهر سیویرودونتسک سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد. اکنون با آزادی سازی شهر لیسیچانسک، منطقه لوهانسک آزاد شده و ارتش روسیه به آزادسازی مناطق باقی مانده ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید