بلینکن در این تماس از تلاش‌های وزیر امور خارجه قطر برای کمک به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل طرح فراگیر اقدام مشترک به ویژه میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم اخیر با ایران در دوحه تشکر کرد.

وزرای خارجه آمریکا و قطر تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا جزئیات تماس تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری وی را اعلام کرد.

به نقل از صدی البلد، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه  امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفتگو کرد.

طبق این بیانیه بلینکن و آل ثانی، در این تماس شراکت میان ایالات متحده با قطر را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر فرصت‌های همکاری بیشتر در مورد مسائل منطقه‌ای تمرکز کردند.

در این تماس وزیر امور خارجه آمریکا از اقدام قطر مبنی بر اختصاص ۶۰ میلیون دلار اضافی برای حمایت از نیروهای مسلح لبنان و همچنین از کمک‌های دیپلماتیک قطر به افغانستان قدردانی کرد.

بلینکن همچنین از تلاش های وزیر امور خارجه قطر برای کمک به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل طرح فراگیر اقدام مشترک به ویژه میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم اخیر با ایران در دوحه تشکر کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید