طبق اعلام منابع خبری، بامداد دوشنبه یک کاروان حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه وارد حومه شمالی رقه واقع در شمال سوریه شده است.

نیرو و تجهیزات نظامی ترکیه در حومه رقه مستقر شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: نیروهای ترکیه یک کاروان حامل خودروهای نظامی و زرهی و تجهیزات را به منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه منتقل کردند.

منابع محلی گفتند که کاروانی متشکل از خودروهای نظامی و زرهی و کامیون‌های حامل مهمات و تجهیزات وابسته به نیروهای نظامی ترکیه به سمت منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه حرکت کرده است.

پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال استان حلب روز جمعه هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ترکیه قرار گرفت.

کانال‌های اطلاع رسانی تروریست‌های سوری روز شنبه اعلام کردند که ترکیه پیش از آغاز این حمله، مسئولان و فرماندهان مناطق تل رفعت، عین ذقنه، منغ، مرعناز، منبج، عین عرب و عین عیسی را تعیین کرده است.

برخی از رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها در شمال سوریه هم از آماده شدن ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه خبر می‌دهند.

جمعه گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس ‌جمهور ترکیه در سخنانی گفته بود که «مقامات کشورش در حال انجام مقدمات لازم و آماده سازی برای انجام یک عملیات نظامی در شمال سوریه هستند».

وی چندی روز پیش هم اعلام کرده بود که «منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد».

دولت و مردم سوریه خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورشان هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید